Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Tror jag trillade över ditt inlägg du syftar till här:
överst på sid 39


(tips, om man går in i webadressen kan man ändra sidnumret där för att komma till den sidan man vill, de sista siffrorna i adressen är det :))
Tack!

Jag vet inte alls om det stämmer i det här fallet, jag tycker bara att det där att det är ulvigt att hävda att man själv är god är - ulvigt:rofl:.

Men även goda spelare gör ulviga saker ibland. Jag brukar tex själv tycka att det är ulvigt att inte leta ulvar. Just nu tycker jag att jag själv får underkänt i den grenen. Brukar läsa om leken många gånger, ha flera fönster öppna och blabla, men... Nu skulle jag helst rösta och ta det lugnt för jag ska jobba på hundutställning även imorgon. Men på vem? Följa Kitty för att det är troligt att hon är god och hon verkar ha koll?
 
RobinsonRobban röstar Zubeyde_Simsek(I), Zubeyde Simsek(I),Martin_Melin(I),Samir(II)
Godzilla röstar BarenMolle(II),Zubeyde_Simsek(III),missar(Mirre_Hammarling),Samir(IIII)
Jochenmbaguetten röstar paow(I)FarmenQristina(I),Kitty Jutbring(I), Mirre_Hammarling(III),Samir(III)
Olinda röstar Zubeyde_Simsek(III), BarenMolle(III),Zubeyde_Simsek(II),Samir(VI)

Alexandra_Zazzi röstar Gunilla_Persson(II), Jochenmbaguetten(II), Mirre_Hammarling(I), Mirre_Hammarling(II)
NakenJanne röstar missar, Zubeyde_Si8msek(II),Godzilla(I)Martin_Melin(V), Samir(V)
Smail röstar Gunilla_Persson(I), Jochenmedbaguetten(IV), Martin_Melin(III), Samir(VII)
KittyJutbring röstar paow(II), Jochenmbaguetten(I), Martin_Melin(II), Samir(I)

Tja, röstningarna säger inte så mycket. I början hade de flesta in´gen koll, och senaste röstningarna har nästan alla röstat samma...
 
Asså pinsamt, nu fatta ja vad det här betyder... :bump:
Kanske även den här håller på. :banana:

Men den här e nog bäst. Mycket tydlig. :bow:
 
Klart jag är på partyhumör @Zubeyde_Simsek :laugh:

P1000260.jpg


Jag håller för ögonblicket på att exppriment, exprirment äh, undersöka om man kan smälta godis å på nåt vis få in det i akten. ja vill ha party å skoj men även lite lördagssmask. :d
Varför läste jag det som lördagssmisk :laugh::rofl::eek:
 
Kitty är den enda som jag känner mig trygg i att sätta åt det goda hållet.
Jag måste nog ta mig en titt på röstlistorna också, jag blir inte riktigt klok på Alexandras röst på Mirre, vid det laget så borde pakten ha märkt att röstningen gick åt Samirs håll och då lägga en röst på en kollega för att denne inte längre kan vara med känns lite knepigt. Men å andra sidan så skulle det kunna vara så för att så skulle ulvarna aldrig göra... :cautious::arghh:


edit nu gick ändringen igenom på färgen O_o

Någon har säkert redan skrivit det här, men pakten hoppades väl att Samir skulle starta ett drev mot Mirre eftersom hon ändå var tvungen att hoppa av. Genom en tidig röst på Mirre skulle han få lite alibi.
 
NEEEEEEEEJ:banghead::banghead::banghead:
Mitt inlägg försvann, jag har visserligen kopierat över till word efterhand, så allt är inte borta...
Fixar till och postar det, så läser jag klart sedan, tror det blir bättre så...
 
Alexandra_Zazzi
Gunilla_Persson - Jochenmedbaguetten - Mirre_Hammarling - Mirre_Hammarling

Snabb att haka på paow "godförklaring av Kitty. Jag reagerade inte på det då. Andra menar att hon kanske är tjuven för att hon skrev som hon gjorde. Men hon "låtsades vara spion" innan tjuvningen ägt rum. Mellan det så lynchas spionen.

Menar att det inte är dumt att spela spion, om man har en mindre viktig roll och kan lura ulvarna att käka en istället.


Godzilla
BarenMolle - Zubeyde_Simsek - missar(Efterröstar på Mirre) - Samir

Godzilla känns som en som flutit med lite, kommit med okej tankar men inte jättedrivande, och nu hittade jag detta:

Nu är Godzilla in da haus!

Eller va, måste vi bygga våra egna hus
C:\Users\Annie\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.png
Näver bäver att jag hugger några träd! Jag tar på mig rollen som arbetsledare!

Min personliga sak är ett flak bira. Det har allt man behöver på en öde ö: näring, vätska, mod och styrka!
C:\Users\Annie\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image002.gif
Du, lilla gubben, ska du komma hör och tro att det är DU som bestämmer?! Lyssna nu ska du få höra hur det ska göras på riktigt!
Kan det vara en hint till lyan?

Det Molle skriver om paow och Kitty känns också intressant, han verkar ju inte ha dem som speciellt goda i alla fall.
Tar tillfället i akt och tolkar spionen på ett vis som är positivt för pakten?

Här hade jag ett till inlägg där Godzilla teoriade utifrån att BarenMolle tyckt att paow och Kitty var skumma.

Jochenmbaguetten
Paow/FarmenQristina - Kitty_Jutbring - Mirre_Hammarling - Samir

Jag har markerat med orange i citaten:
Eftersom jag kanske klarar mig och jag inte fick rösta direkt med att rädda mig själv.

paow röstar på Kitty_Jutbring

Har nämnt det innan. Hon har slarvläst, missat både att jag teoriat och att jag är positv till flera killar. Mycket ulvigt beteende!
Första rösten räknades ju inte. Så då röstade jag på Kitty som jag är misstänksam mot. Då insåg jag att det blev lika mellan flera stycken och jag ville verkligen inte åka först. Snacka om att misslyckas liksom!

Något ytterst märkligt - varför ändrar @paow från @Zubeyde_Simsek till @Kitty_Jutbring i ett läge där ändringen gör att paow själv ligger risigare till? Har alltså inte läst inläggen utan bara röstlistan.
JMB skriver visserligen att han inte läst inläggen än, bara röstlistan...

Men din röst är ju precis lika intressant, det skulle ju kunna vara dig Qristina följde, vilket nästan verkar troligare att hon hade hunnit se din röst och tänkt "jag följer ulven som röstade först" i och med att hon skrev att hon inte hade hunnit sett att det var två röster innan på Paow.

Sen kan jag hålla med om att Paows röständring är minst sagt märklig, varför lägga rösten på Kitty i det läget?
C:\Users\Annie\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image003.png
Tycker att det är intressant att Olinda bara hoppar på teorin. Speciellt då när JMB skriver att han inte läst paows inlägg.

Jag fick inte rösta med den motiveringen jag hade från början (rädda mig själv). Då valde jag att först ändra röst till Kitty för att markera att jag var misstänksam mot henne och sedan till Qristina för hon var ännu skummare och jag därigenom kunde rädda kvar mig själv.
Tack! Jag fattade nu. Hade inte tid att gå tillbaka i morse.
Jochen köper förklaringen.

Ok.

Jag kommer aldrig att kunna bevisa att jag är god, men ponera att så är fallet och att Kitty också är god. I så fall slängde Qristina iväg en röst bara, förmodligen på någon hon visste var icke-ulv (enligt teorin att du redan hade röster, jag säger inte att det ÄR så).

Om man ett tag kan lämna spåret att fåret följde en ulv, var kan då ulvarna finnas? Hm....
Det här inlägget fick mig att fundera. Alltså. Det kan vara så att jochen är ulv och att FQ följde hans röst. Men det kan också vara så att FQ satsade på förvirring och passade på att följa två "goda"(hon vet inte om ngn av dem är tjuv) och på så sätt sticka ut och kanske därför bli ingissad i lyan? Kanske.

Samtidigt känns han genuin vid DL2, på ett sätt som jag inte tror att jag själv skulle klara av att vara om jag var ond. Typ.

Eh, här hade jag något mer. Minns inte vad. Något som jag tyckte var skumt och något som pekade mer åt goda hållet...

Kitty_Jutbring
paow - Jochenmedbaguetten - Martin_Melin - Samir
Med tanke på paows vändning, och att hon hade rätt ang. Samir så sätter jag Kitty på goda sidan, och fokuserar på att leta ulvar.


Naken-Janne
missar - Zubeyde_Simsek - Godzilla/Martin_Melin - Samir
Verkar ha ganska många lik att handskas med :p

Hans röständring skaver. Då pakten säkert hellre blev av med Martin än Mirre, så tänker jag att medlemmarna däri hellre röstat på Martin än Zubeyde, för extra alibi?

Olinda
Zubeyde_Simsek - BarenMolle - Zubeyde_Simsek - Samir
Läser turerna kring Zubeyde och Olinda, där tittar Martin in med:
Jag fattar inte vad du menar nu?

Jag är mycket intresserad av korrekta fakta i det här fallet.

Lösa spekulationer tycker jag är lagvidrigt. Därav önskar jag att du förtydligar varför du tycker att Olinda räknat skumt
Försvar av kollega? Eller så vill M_M att det ska se ut så när han dött...

Mest hennes sätt att försöka få mig till ulv för att jag inte räknade med att det absolut måste finnas övriga deltagare. De enda som kan vara helt säkra på att det finns övriga är som sagt pakten... Sen är det troligt att det finns övriga men hur många, det är väldigt osäkert.

Ja övriga deltagare=bybor men eftersom de är obebodda öar och ingen av oss kan kallas bybor så blir det övriga deltagare.
C:\Users\Annie\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image004.png
Pakten vet ju hur många som ingår i pakten, därmed kan de räkna ut hur många som är övriga deltagare är. 7+2+X+Y=16 Y=antalet i pakten, pakten har det svaret och kan då alltså relativt lätt räkna ut vad X blir.
Ja, det är troligt att det finns övriga deltagare, de står på rollistan. Och hade det inte funnits så hade onda vunnit redan innan leken startat.

Du får ursäkta men det sticker rätt rejält med dina godförklaringar av dig själv, jag säger som @Martin_Melin kan du peka på var du menar att Molle vet att du är siad? Är det bara det där stycket om saxen som du far efter?
Väljer (?) den vägen som gynnar pakten - att tycka att Z_S skaver/är skum.

Spännande att du läste in att Paow hade siat Kitty, jag upplevde att det helt enkelt var ett missförstånd som reddes upp, mest för att jag inte förstod vad de tjafsade om första dagen.

Men jag ska försöka hinna läsa in mig lite mer på deras konversationer och se om jag kan se något. Jag tycker att JMB skrev lite märkliga saker i samband med röstningen igår också som jag ska försöka förstå vad han menar.
Tvivlar på sian - varför?? (vem annars siades?)

Har ingen vidare röstrad, och jag vet att det är svårt att pricka rätt, men det skaver ändå.

Robinson_Robban
Zubeyde_Simsek - Zubeyde_Simsek - Martin_Melin - Samir

Det är jag, det :cool:


Smail
Gunilla_Persson - Jochenmedbaguetten - Martin_Melin - Samir

Här hade jag inte mycket, minns inte vad jag hade citerat faktiskt.

Rösten på Martin skaver. Den kommer sent. Hela pakten kanske inte borde ha röstat så, men tjuven kanske?
 
Alexandra_Zazzi
Gunilla_Persson - Jochenmedbaguetten - Mirre_Hammarling - Mirre_Hammarling

Snabb att haka på paow "godförklaring av Kitty. Jag reagerade inte på det då. Andra menar att hon kanske är tjuven för att hon skrev som hon gjorde. Men hon "låtsades vara spion" innan tjuvningen ägt rum. Mellan det så lynchas spionen.

Menar att det inte är dumt att spela spion, om man har en mindre viktig roll och kan lura ulvarna att käka en istället.


Godzilla
BarenMolle - Zubeyde_Simsek - missar(Efterröstar på Mirre) - Samir

Godzilla känns som en som flutit med lite, kommit med okej tankar men inte jättedrivande, och nu hittade jag detta:


Kan det vara en hint till lyan?


Tar tillfället i akt och tolkar spionen på ett vis som är positivt för pakten?

Här hade jag ett till inlägg där Godzilla teoriade utifrån att BarenMolle tyckt att paow och Kitty var skumma.

Jochenmbaguetten
Paow/FarmenQristina - Kitty_Jutbring - Mirre_Hammarling - Samir

Jag har markerat med orange i citaten:



JMB skriver visserligen att han inte läst inläggen än, bara röstlistan...


Tycker att det är intressant att Olinda bara hoppar på teorin. Speciellt då när JMB skriver att han inte läst paows inlägg.



Jochen köper förklaringen.


Det här inlägget fick mig att fundera. Alltså. Det kan vara så att jochen är ulv och att FQ följde hans röst. Men det kan också vara så att FQ satsade på förvirring och passade på att följa två "goda"(hon vet inte om ngn av dem är tjuv) och på så sätt sticka ut och kanske därför bli ingissad i lyan? Kanske.

Samtidigt känns han genuin vid DL2, på ett sätt som jag inte tror att jag själv skulle klara av att vara om jag var ond. Typ.

Eh, här hade jag något mer. Minns inte vad. Något som jag tyckte var skumt och något som pekade mer åt goda hållet...

Kitty_Jutbring
paow - Jochenmedbaguetten - Martin_Melin - Samir
Med tanke på paows vändning, och att hon hade rätt ang. Samir så sätter jag Kitty på goda sidan, och fokuserar på att leta ulvar.


Naken-Janne
missar - Zubeyde_Simsek - Godzilla/Martin_Melin - Samir
Verkar ha ganska många lik att handskas med :p

Hans röständring skaver. Då pakten säkert hellre blev av med Martin än Mirre, så tänker jag att medlemmarna däri hellre röstat på Martin än Zubeyde, för extra alibi?

Olinda
Zubeyde_Simsek - BarenMolle - Zubeyde_Simsek - Samir
Läser turerna kring Zubeyde och Olinda, där tittar Martin in med:

Försvar av kollega? Eller så vill M_M att det ska se ut så när han dött...




Ja, det är troligt att det finns övriga deltagare, de står på rollistan. Och hade det inte funnits så hade onda vunnit redan innan leken startat.


Väljer (?) den vägen som gynnar pakten - att tycka att Z_S skaver/är skum.


Tvivlar på sian - varför?? (vem annars siades?)

Har ingen vidare röstrad, och jag vet att det är svårt att pricka rätt, men det skaver ändå.

Robinson_Robban
Zubeyde_Simsek - Zubeyde_Simsek - Martin_Melin - Samir

Det är jag, det :cool:


Smail
Gunilla_Persson - Jochenmedbaguetten - Martin_Melin - Samir

Här hade jag inte mycket, minns inte vad jag hade citerat faktiskt.

Rösten på Martin skaver. Den kommer sent. Hela pakten kanske inte borde ha röstat så, men tjuven kanske?
Summering,
Troligt goda;
Kitty - ganska säker
Alexandra - troligt.
Jochen - ja, jag tror det.

Misstänkta:
Resten :p
Godzilla - att han går på teorin att BMolle tyckte att paow och kitty var skumma känns som något som gynnar onda.
Olinda - tvivlar på sian, tycker ZSär skum, och ev försvar från MM.
Smail - röst på MM sent när läget är sådant att pakten vill ha ut MM
Naken_Janne som ovan, fast gör en ändring från Godzilla till MM


Kan vi köra handuppräckning nu, plz?:idea:
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
43 971

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp