Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Hoppla!
Många lik för @NakenJanne ikväll!

Kan dock konstatera att både @Kitty_Jutbring och jag hade rätt, nu är frågan vilka tjuven och ulven (arna?) är som är kvar? Jag håller en peng på @Smail som ulv och om jag lever imorgon ska jag granska henom noggrannare och lär antagligen lägga min röst där.
Jag tycker absolut du ska gå genom mina inlägg noga. Men varför är jag ulv för jag missförstod dig. Även om du var säker på Kittys godhet så förstod jag inte hur du kunde vara osäker på Samirs ondhet. Det var ju jätte tydligt att hon antagligen siat honom.

Känns mest som du vill misstänka mig för jag hade en misstanke på dig.
 
Sedan funderar jag på Alexandras röst. Kan ulvarna ha velat få ut ulven som skulle hoppa av? De måste ha föredragit det framför att lyncha en annan ulv.
 
Jag vet inte om man ska skriva på det här sättet, men jag känner mig i alla fall lite osäker på hur länge till jag får leva. För om Samir är den person jag tror, så räknar jag med en hämndaktion :D

Så här kommer lite tankar från mig. Hoppas det inte blir alltför rörigt.

Startar upp med baguettmannen. Som även NakenJanne har nämnt så verkar PolisMartin har hållit JMB åt goda hållet. Och jag kan inte låta bli att undra varför. Det här kan dessvärre betyda vad som helst. ”Teoriade” PolisMartin om den goda JMB? Eller om en ulvkollega? Svårt som sagt att reda ut det, men jag tycker det kan tas upp igen.

Jag har ett par teoriinlägg från PolisMartin.
Här är uppställningen igen.

Robinson-Robban är blå. Bara en sån sak kan reta upp en gamling som mig. Han har inte skrivit nånting som varit direkt graverande, han har mest hängt på tankarna runt JMB/Kitty som möjlig ulv som FQ följde. och tankarna runt Zubeyde och BarenMolle. Han röstade på Zubeyde. Jag skulle vilja se lite nya friska tankar från den här grabben.

Martin_Melin självaste polisen

Emma_Andersson här är en som vairt osynlig för mig trots att hon är snygg och i lagom ålder. Vad har hon kommit med? Hon la andrarösten på BarenMolle (vår spion). I DL1 så röstade hon på Olinda. En kommentar som jag reagerat på nu är i inlägg #406 - Lyan visste väl om att Gunilla var god iallafall?
C:\Users\Sandra\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image002.png
- det kan lyan inte vetat iom att det finns en tjuv. Sen har vi Emmas uttalande i #416 - det vill jag lyfta igen. "Ja oavsett om jag dör eller lever så kommer jag ha mer tid än nu
C:\Users\Sandra\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image004.png
" Det finns bara en ond lya att ha mer tid i...Emma_Andersson är en skumraskfigur som jag inte riktigt har grepp på

Paow jag tror inte att hon är i pakten. Då hade inte Qristina lagt en tredje röst på henne och riskerat att en paktmedlem åkte. Däremot är hon tänkbar som tjuv för mig. Kan hon ha snott sian och låtsas att hon siat Kitty som god och Kitty är i själva verket pakten? Jag uppfattade paow som siare igår och därför släppte jag Kitty som möjlig ulv. Jag tycker att med facit från BarenMolle så var han lite för skeptisk till Kitty så jag återupptar tankarna om Kitty som möjlig ulv.

Godzilla tyvärr en som är alldeles för osynlig för att jag inte ska börja fundera. Han röstade på BarenMolle i DL1 med en motivering som han mer eller mindre snott av mig. Känns lite som att göra det enkelt för sig att inte komma med egna tankar alls. Så kom igen nu grabben och visa lite hjärnmuskler

Mirre_Hammarling ytterligare en som är lite väl diskret för min smak. Hon röstade på Kitty_Jutbring i DL1 och om man tänker att de sitter i lyan ihop så kan det ju vara ett sorts tidigt alibi. I DL2 så röstar hon på BarenMolle

Jochenmbaguetten jahaaaja. Den här killen känns hal som en ål, MEN jag tror faktiskt att han inte är i pakten, om Qristina följt en ulv i DL1 så tror jag snarare på att det är Kitty än baguettmannen. Det är hans röständring till Qristina som får mig att tro att det är så - om han vore i pakten så skulle han varit mer på tårna att se om någon följde honom och inte röstat på den. Tänker jag.

Olinda vad har Olinda kommit med för ny och fräck input? Hon röstade på Zubeyde i DL1 och la tredje rösten på BarenMolle. Det räcker liksom inte att vara snygg och blond för att bli god - jag vill se MER
C:\Users\Sandra\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image004.png


Alexandra_Zazzi lurade mig att tro att hon var spion när jag tyckte mig se att hon bekräftade att paow hade siat Kitty. Alltså sitter det tre brudar och försöker lura byxan av polisen? Hon var uppenbarligen inte spion. Är hon och Kitty i lyan tillsammans och deras lilla blonda brutta paow är deras tjuvaktiga polare? Hon röstar på baguettmannen som jag *tror* kan vara god.


Måste posta nu - dessa är kvar som jag återkommer till

Naken-Janne
Zübeyde Simsek
Smail
Kitty Jutbring
Samir
Fortsättningen

Naken-Janne snubben under myggnätet har inte gjort myckte väsen av sig. Han har missat en röstning men hade nog tänkt sig att rösta på paowsan och i DL2 så röstar han på Zubeyde. Jag tycker att den här snubben också gör det lite för enkelt för sig han med. Visst tänkte jag också på att Zubeyde kunde vara ond som Qristina valt att inte rösta på - men med risk för att upprepa sig - med BarenMollens utpekande om Zubeyde som en han ville ha kvar så tror jag att Naken-Janne var fel ute helt enkelt. Nu måste Näcken vakna lite och komma med nånting nytt om han inte ska sällas till de jag tycker är för osynliga och medsmygande

Zübeyde Simsek den här bruttan tror jag kan vara god och det bygger jag på BarenMolles uttalande om att han vill ha henne kvar. Sen att han jiddrar om en multisax är ju en femma, men hon är den enda han pekar på som han inte tvekar på.

Smail Vemdå? Ännu en som inte har kommit med många cent framåt i leken. Röstade på baguettmannen igår och på Gunilla_persson första DL. Han är nog i allafall inte tvilling med Gunillan. Kom igen nu leendet och visa att du inte smyger i vassen

Kitty Jutbring jag blir fan inte klok på den här damen. Hon verkade vara siad igår av paow, men BarenMolle (spionen) är ändå skeptisk det gör att jag tror att här är det något väldigt lurt i görningen. Kan hon trots allt varit den som fåret följde i spåren?

Samir en joker i leken som borde kommit in med buller och bång och en massa smarta tankar - men jag vet inte om jag tycker att han ännu har kommit med så många nyheter. Han kan vara precis vad som helst är jag rädd. Ond utanför lyan med specialfärdigheter. Ond i lyan. God med nyttiga färdigheter eller god vanlig deltagare.

Så all-in-all en massa som är osynliga och sen ett gäng som jag är starkt misstänksam emot. Jag själv kommer att behöva rösta tidigt idag och helst vill jag ha massor av mer input innan jag röstar

Han skriver rätt diffust om vissa, medan han slänger misstankar åt andra, eller håller de åt goda/neutrala hållet.

Emma_Andersson känns det som att han sår lite misstankar mot. Bevisat god. Samma med paow, även om han inte trodde att hon tillhörde pakten. Bevisat god. Och mig själv som han kommer med, för mig, ”hittepå”-teorier.

Jochenmedbaguetten beskrivs som troligt god.

De han beskriver diffust tycker jag är: Robinson_Robban, Godzilla, Mirre-Hammarling, Olinda, Smail och Samir.

Jag uppfattar det som att PolisMartin är mer tydlig i sina misstankar om NakenJanne i teorierna ovan, för att jag upplever att han teoriar lite här istället för att bara sammanfatta vad som hänt. Vad det säger om just NakenJanne vet jag inte dock.
 
Alexandra_Z är en annan som PolisMartin skriver misstankar om. Jag upplever att han sår frön, som han gjorde i teorierna mot mig. Just för att han påtalar att hon ”lurats” med att vara spion.

PolisMartin har även skrivit andra inlägg om att Alexandra_Z ska ha lurats genom att vara spion. Detta tycker jag talar lite för A_Zs fördel faktiskt. För jag tycker PolisMartin mest sår misstankar som han kanske hoppas att någon nappar på.

Vidare om Alexandra. Det som mest får mig att undra om henne, är att hon satte mig och paow åt goda hållet tidigare. Eller som hon uttryckte det, hon trodde vi tillhörde samma lag och gissade på goda sidan. Jag fattar inte hur hon kunde gissa en sådan sak så tidigt? Visste hon något om paow, eller trodde hon bara att paow siat mig? Paows kommentar var trots allt inte jättediskret. Eller är hon ulv och på så sätt visste att vi inte tillhörde lyan.

Dock tycker jag att hennes röst på Mirre idag talar till hennes fördel. För varför skulle hon som ond lägga en ”uddaröst” i det läget? Hon hade kunnat försvinna i mängden av de andra som röstade på Samir istället om hon ville.

Av den anledning reagerar jag på Smail som verkar tycka att Alexandra är ond på grund av hennes röst.

Smail går även under min radar totalt! Jag har gått igenom leken och han har producerat en del inlägg ändå, men det allra mesta är korta inlägg som antingen ifrågasätter något eller beskriver en tanke han har om något.

Det enda längre inlägget jag hittar är detta:
Jag tror mycket väl att ulvarna gärna ville ha ut Martin igår och att det gömmer sig minst en ulv där.

Robinson_robban: Han lade en tidigt röst. Kan vara en ulv som hoppades det skulle bli drev där. jag tycker han följde Kitty väldigt snabbt idag. Kan det vara en ulv som misstänkte att hans kollega blivit siad och valt att offra den och försöka få alibi?

Kitty: Jag tror paow siat henne som god.

Samir: Röstade på Martin ungefär samtidigt som mig så jag tror inte han hann se min röst. Men Samir hade väl inte teoriat om Martin innan och följde Kitty lite väl bra. Sedan misstänker jag att Kitty ev har siat samir som ond idag.

Naken_janne: Hans röständring känns lite skum. Vågar en ulv sticka ut så? Kan han ha sett min röst och valt att chansa? Om Janne har tidsbrist så kanske det inte gör så mycket för honom som ulv att sticka ut?

Min röst för ni andra analysera men jag är inte ond
C:\Users\Sandra\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image002.png


Men om Samir är siad ond.. Frågan är om både Janne och Robban är onda? Kan alla onda ha röstat på Martin?
Med viss reservation att jag kan ha missat något annat längre inlägg. Är rätt trött.

Men till främsta del är det rätt korta inlägg av typen ifrågasättande eller beskrivning av tankar. Eftersom han så sällan beskriver vad han tycker om olika spelare, blir det svårare att följa honom i hans tankar.

Jag fortsätter nu på baguettmannen som jag började skriva om innan. Jag vet inte riktigt var jag ska placera honom.

JMB, liksom PolisMartin, tyckte att Alexandra låtsades vara spion tidigt i leken.

När PolisMartin dör kommenterar JMB det med: ”Oj! Jag trodde verkligen inte M_M var ulv!” Jag kan inte bestämma mig för om det är menat genuint eller som ett spel för gallerian.

Jag vet inte var jag har JMB, för jag tyckte att han kändes genuin den gången han var nära på att lynchas. Så han kanske är god. Men jag vågar inte hoppas på det eftersom jag tror mig veta vem det är som har det här anonyma nicket.

Olinda är jag högst osäker på. Zubeyde verkade misstänka henne, men för min del verkar Olinda genuin. Jag reagerar inte ett dugg på hennes inlägg när jag går igenom leken.

Det som i så fall skulle tala emot hennes godhet är Zubeyes teorier, och även PolisMartins diffusa teorier om henne. Men i övrigt vet jag nada.

Godzilla är det lite samma sak med. Jag vet inte var jag har honom. Jag tycker han skriver rätt diskreta inlägg, men han producerar ändå en del tankar.

Samma här som ovan att det som i så fall talar emot honom är Zubeydes och PolisMartins teorier om honom.

Däremot har jag funderat lite på Robinson_Robban när jag läst leken. Det jag mest reagerar på är att han verkar vilja hålla paow mer åt onda hållet, för att Molle var skeptisk mot henne. Som någon annan påstod kan det ju ha varit så att Molle inte fattat att paow var siare? Robban menar på att Molle skulle ha haft någon annan info om paow, och som jag tolkar det då, att hon skulle tillhöra onda sidan för att han var skeptisk mot henne.

Det här får mig att undra om det kan gömma sig en ulv här som diskret försökte så misstankar mot paow, likt PolisMartin gjorde mot mig. Eller så är det en god som spånar…

Tror NakenJanne är den enda som är kvar, om jag inte sjabblat med mina anteckningar, vilket är fullt möjligt, för jag ser rätt suddigt nu...

När jag läser igenom hans inlägg känns han ändå rätt ok. Han producerar en del inlägg med teorier. Förutom det faktum att han ”följer” andras teorier så reagerar jag inget speciellt på det han skriver. Som sagt har jag förståelse för att det är svårt att inte följa andras teorier när man är tvåa på bollen hela tiden… Jag fick även en genuin känsla av Janne när han kommenterade mina teorier mot honom. Och efter mycket om och men tycker jag nog att det finns andra som kanske kan vara mer onda.

Hans röständring förra dygnet ser lite märklig ut, men jag fattar inte riktigt varför han som ulv skulle röständra. Av de sena rösterna som kom in på M_M tror jag nog snarare på att Smail kan vara ond då. Samir har vi ju redan fått reda på att han var ond.


Jag har inte gått igenom ulven Mirres kommentarer så noga, men har läst dessa och känt att det inte finns något direkt att ta på.

Tycker egentligen bara att Samir och PolisMartin har varit de två som varit väldigt duktiga på att delge sina tankar. Så jag har gjort ett försök att avläsa något från PolisMartins. Däremot vågar jag inte gå igenom Samirs, för det känns spontant svårt att inte bli borttappad där :p


Edit: Ändrat för att jag inte kan skriva rätt.
 
Senast ändrad:
Borde egentligen jobba, men har man rast måste man ju kolla hur det gick i leken.
8 deltagare kvar om jag minns vad käre Harald skrev.
Och visst är det tre ulvar och fåret vi fått ut av de onda? Tjuven är kvar men frågan är hur många ulvar?
Det kommer inte så mycket mer från mig inatt, tycker det är svårt att leka från mobilen och snart är rasten slut. Får kolla igenom mer när jag vaknat imorgon om jag är kvar då, men jag tror det är andra som har större risk för att bli käk tyvärr.
@Kitty_Jutbring har gjort en ordentlig genomgång såg jag iallafall. Har dock svårt att ta in något just nu men tycker hon hittar en del att fundera över imorgon.
 
Alexandra_Z är en annan som PolisMartin skriver misstankar om. Jag upplever att han sår frön, som han gjorde i teorierna mot mig. Just för att han påtalar att hon ”lurats” med att vara spion.

PolisMartin har även skrivit andra inlägg om att Alexandra_Z ska ha lurats genom att vara spion. Detta tycker jag talar lite för A_Zs fördel faktiskt. För jag tycker PolisMartin mest sår misstankar som han kanske hoppas att någon nappar på.

Vidare om Alexandra. Det som mest får mig att undra om henne, är att hon satte mig och paow åt goda hållet tidigare. Eller som hon uttryckte det, hon trodde vi tillhörde samma lag och gissade på goda sidan. Jag fattar inte hur hon kunde gissa en sådan sak så tidigt? Visste hon något om paow, eller trodde hon bara att paow siat mig? Paows kommentar var trots allt inte jättediskret. Eller är hon ulv och på så sätt visste att vi inte tillhörde lyan.

Dock tycker jag att hennes röst på Mirre idag talar till hennes fördel. För varför skulle hon som ond lägga en ”uddaröst” i det läget? Hon hade kunnat försvinna i mängden av de andra som röstade på Samir istället om hon ville.

Av den anledning reagerar jag på Smail som verkar tycka att Alexandra är ond på grund av hennes röst.

Smail går även under min radar totalt! Jag har gått igenom leken och han har producerat en del inlägg ändå, men det allra mesta är korta inlägg som antingen ifrågasätter något eller beskriver en tanke han har om något.

Det enda längre inlägget jag hittar är detta:

Med viss reservation att jag kan ha missat något annat längre inlägg. Är rätt trött.

Men till främsta del är det rätt korta inlägg av typen ifrågasättande eller beskrivning av tankar. Eftersom han så sällan beskriver vad han tycker om olika spelare, blir det svårare att följa honom i hans tankar.

Jag fortsätter nu på baguettmannen som jag började skriva om innan. Jag vet inte riktigt var jag ska placera honom.

JMB, liksom PolisMartin, tyckte att Alexandra låtsades vara spion tidigt i leken.

När PolisMartin dör kommenterar JMB det med: ”Oj! Jag trodde verkligen inte M_M var ulv!” Jag kan inte bestämma mig för om det är menat genuint eller som ett spel för gallerian.

Jag vet inte var jag har JMB, för jag tyckte att han kändes genuin den gången han var nära på att lynchas. Så han kanske är god. Men jag vågar inte hoppas på det eftersom jag tror mig veta vem det är som har det här anonyma nicket.

Olinda är jag högst osäker på. Zubeyde verkade misstänka henne, men för min del verkar Olinda genuin. Jag reagerar inte ett dugg på hennes inlägg när jag går igenom leken.

Det som i så fall skulle tala emot hennes godhet är Zubeyes teorier, och även PolisMartins diffusa teorier om henne. Men i övrigt vet jag nada.

Godzilla är det lite samma sak med. Jag vet inte var jag har honom. Jag tycker han skriver rätt diskreta inlägg, men han producerar ändå en del tankar.

Samma här som ovan att det som i så fall talar emot honom är Zubeydes och PolisMartins teorier om honom.

Däremot har jag funderat lite på Robinson_Robban när jag läst leken. Det jag mest reagerar på är att han verkar vilja hålla paow mer åt onda hållet, för att Molle var skeptisk mot henne. Som någon annan påstod kan det ju ha varit så att Molle inte fattat att paow var siare? Robban menar på att Molle skulle ha haft någon annan info om paow, och som jag tolkar det då, att hon skulle tillhöra onda sidan för att han var skeptisk mot henne.

Det här får mig att undra om det kan gömma sig en ulv här som diskret försökte så misstankar mot paow, likt PolisMartin gjorde mot mig. Eller så är det en god som spånar…

Tror NakenJanne är den enda som är kvar, om jag inte sjabblat med mina anteckningar, vilket är fullt möjligt, för jag ser rätt suddigt nu...

När jag läser igenom hans inlägg känns han ändå rätt ok. Han producerar en del inlägg med teorier. Förutom det faktum att han ”följer” andras teorier så reagerar jag inget speciellt på det han skriver. Som sagt har jag förståelse för att det är svårt att inte följa andras teorier när man är tvåa på bollen hela tiden… Jag fick även en genuin känsla av Janne när han kommenterade mina teorier mot honom. Och efter mycket om och men tycker jag nog att det finns andra som kanske kan vara mer onda.

Hans röständring förra dygnet ser lite märklig ut, men jag fattar inte riktigt varför han som ulv skulle röständra. Av de sena rösterna som kom in på M_M tror jag nog snarare på att Smail kan vara ond då. Samir har vi ju redan fått reda på att han var ond.


Jag har inte gått igenom ulven Mirres kommentarer så noga, men har läst dessa och känt att det inte finns något direkt att ta på.

Tycker egentligen bara att Samir och PolisMartin har varit de två som varit väldigt duktiga på att delge sina tankar. Så jag har gjort ett försök att avläsa något från PolisMartins. Däremot vågar jag inte gå igenom Samirs, för det känns spontant svårt att inte bli borttappad där :p


Edit: Ändrat för att jag inte kan skriva rätt.
Ja, jag trodde ju att Paow hade siat dig och det gjorde att jag la er två åt sidan just då och sen framkom inget för att motbevisa det vilket gjorde det lite enklare. :-)
 
Jag tycker absolut du ska gå genom mina inlägg noga. Men varför är jag ulv för jag missförstod dig. Även om du var säker på Kittys godhet så förstod jag inte hur du kunde vara osäker på Samirs ondhet. Det var ju jätte tydligt att hon antagligen siat honom.

Känns mest som du vill misstänka mig för jag hade en misstanke på dig.
Nej, du är inte ulv för att du misstänker mig :-) jag har ju haft funderingar tidigare även om det varit svårt att hitta något att ta på.

Din sena röst på polisen är dock en grej jag reagerat på och att du nu försöker så misstankar om mig för min röst på Mirre talar inte till din fördel.

Varför skulle jag valt att gå mot strömmen och utmärka mig om jag var ond när jag lätt kunde gömt mig i drevet som övriga onda bevisligen gjort?
 
Jo jag minns att du skrev om det. Men jag gick igenom polisen och Zubeyde, inte dig.
Vad är det som skaver?
För att du verkar tycka att Zubeyde borde vara säker på vem pakten misslyckats med att käka, och det tycker inte jag är så säkert. Kanske kan hon ha räknat ut det, kanske inte. Känns som du fiskar efter en god roll, lite som om pakten funderar på om de ska käka samma igen eller om det var tjuven de gav sig på.
Men jag kanske överanalyserar...



Min "nästa misstänkta på listan" var Mirre, påa Z_S röst där, mest. Men nu åkte ju hon igår, så då vet jag inte riktigt vart jag ska fortsätta.
Måste nog sätta mig och läsa igenom leken ordentligt, men det får bli efter jobbet, om jag är kvar i leken då.
 
Glömde visst skriva igår att jag bara orkade läsa leken till sida 50. Sedan blev jag för trött och skumläste mest för att se om Smail skrivit något längre inlägg, vilket han då gjort (det citerade).

Så det kan finnas något jag missat de senaste 6 sidorna.
 
Efter gårdagens tumultartade Öråd och sedan det oväntade beskedet om sammanslagningen, så bestämmer sig programledningen att deltagarna ska få lite möjlighet att hämta sig (och sina saker) och flytta ihop i det nya lägret Lag Väst. Det kommer nog ta hela dagen så Robinsontävlingen ställs in och man går direkt till Öråd ikväll istället


DagDl 22.00
NattDL 09.00
 
Efter gårdagens tumultartade Öråd och sedan det oväntade beskedet om sammanslagningen, så bestämmer sig programledningen att deltagarna ska få lite möjlighet att hämta sig (och sina saker) och flytta ihop i det nya lägret Lag Väst. Det kommer nog ta hela dagen så Robinsontävlingen ställs in och man går direkt till Öråd ikväll istället


DagDl 22.00
NattDL 09.00

Bra där :D
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
43 976

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Jämställt förhållande
  • Ford S-max

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp