LinnJ

Trådstartare
Jag har en holsteiner-valack som är importerad från Tyskland. Men det är inte jag som köpt in honom, jag köpte honom i Sverige för knappt ett år sedan.
Efter hans riktiga namn i passet står det också "RNF". Vet någon vad det betyder/står för? Har en bekant som har en godkänd New Forrest-hingst som också har dessa bokstäver (samt siffror såklart) efter namnet??
Någon som har en aning? :)
 
Har aldrig hört om det tidigare. Utan jag tror det är ett prefix som uppfödaren bara lagt till, som en del i namnet. Alltså, att det inte är något speciellt. Utan typ som att vissa hästar heter "M****oro Brunte" eller "Brunte ABC" :)
 
Har en bekant som har en godkänd New Forrest-hingst som också har dessa bokstäver (samt siffror såklart) efter namnet??
Någon som har en aning? :)

RNF i det fallet tror jag betyder Rasstambok för New Forest (ungefär). Det står framför stamboksnumret på alla New Forest-ponnyer som är införda i den svenska stamboken. Verkar förekomma hos flera ponnyraser, connemara har RC.

Så RNF betyder olika saker på din holsteiner och din väns New Forest.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 290
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 941
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 959
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp