Riva innan start signal

bokslukaren

Trådstartare
Jag har en fundering om man tex går fram till ett hinder för att visa det och hästen ev mistag puttar ner övre bommen eller planket vad händer då?? får man fyra fel (man har inte fått startsignal) eller bygger dom bar upp det igen och man hoppar som inget hadde hänt?? ( det är endast en teoretisk fråga)

//Boken

Sv: Riva innan start signal

dom bygger bara upp hindret igen utan att du får fel;) gäller även om du tex river ett hinder som du redan hoppat med foten när du rider förbi det igen.
tror jag iaf:angel:

Jag har för mig om att jag hört att alla hinder som rivs, räknas som fel, så länge du är på banan!
(Om det inte orsakas av någon annan)

Är dock inte 100%ig på det, och vet inte om det gäller INNAN du fått startsignal iom att du inte tävlar än då.. :p

Innan du passerat startlinjen kan du inte få några fel. Du har ju inte startat...

Vad som kommer hända är att starten avbryts och du får en ny startsignal när hindret är uppbyggt.

Hinder som rivs påväg mellan hinder lastas du inte heller för sålänge du inte river det för att du hoppar det i vilket fall det blir fel väg... :P

Innan startsignal och efter målgång räknas inte fel. Kompisen lyckades på ponnytiden med konststycket att ramla av, men vinna klassen. Hon ramlade av efter mållinjen ;)

Har en bekant som råkade ut för liknande. Hon fick startsignal och red mot starten.. och ramlar av, precis innan. Upp igen och rida banan. Hänger över halsen efter sista hindret... och ramlar av igen, precis efter mållinjen.

Lite OT bara :angel: :D

Det händer inget mer än att du sätter banpersonalen i arbete... Hade själv en ponny som slet tag i en björk som var fastknyten på hinderstöden.... ni kan ju tänka er vad som hände med hindret då... rätt så pinsamt... :angel:

Hinder som rivs påväg mellan hinder lastas du inte heller för sålänge du inte river det för att du hoppar det i vilket fall det blir fel väg... :P

Är du helt säker på det där? För jag har hört motsatsen.
Man kan ju riva med fötterna, eller liknande, och vad jag fått reda på är att det räknas som 4 fel (ganska nytt?!)

Man kan ju riva med fötterna, eller liknande, och vad jag fått reda på är att det räknas som 4 fel (ganska nytt?!)

Så har jag oxå fått för mig. När du ha passerat starten så räknas alla hinder som du river ner som en rivning oavsett om det är det du ska hoppa eller ej.
Är inte 100 på att det är så, men det låter bekant.

Det är bara rivning om du hoppar över hindret, jag är domare och har då inte hört några nya regler...

Okej... :confused:

Det gäller inte på Internationellt då, om du vet?

För jag är säker på att det är så i någon sorts tävling :p

riva vet jag inte.. men en kompis till mig kom in på banan och trodde aqtt hon fått startsingnal fast hon inte fått det och hon red mot första hindret och hästen vägrade, inget hände, hon fick startsingnal och red mot igen, då började ritten så jag skulle anta att det inte spelar någon roll om du river före start...:crazy: :p

riva vet jag inte.. men en kompis till mig kom in på banan och trodde aqtt hon fått startsingnal fast hon inte fått det och hon red mot första hindret och hästen vägrade, inget hände, hon fick startsingnal och red mot igen, då började ritten så jag skulle anta att det inte spelar någon roll om du river före start...:crazy: :p

Men man får väl inte korsa startlinjen före start? Eller hur gick det till?

Men man får väl inte korsa startlinjen före start? Eller hur gick det till?

Jo det får du, sålänge du inte fått startsignal

Men sen är det väl ngt oxå (kanske nytt, vet inte riktigt) att man får korsta startlinjen åt fel håll även när man fått startsignal... Ngn som kan bekräfta om det stämmer eller ej?

Jo det får du, sålänge du inte fått startsignal

Men sen är det väl ngt oxå (kanske nytt, vet inte riktigt) att man får korsta startlinjen åt fel håll även när man fått startsignal... Ngn som kan bekräfta om det stämmer eller ej?

Jag var på tävling och då var det en tjej som börade hoppa utan startsingla, hon blev utesluten... detta var regionalt

Börja hoppa får du ju inte, men du får rida imellan startstolparna.

Aha, så jag får alltså rida över startlinjen hur mycket jag vill innan jag får startsignal? Det visste ja inte, haha har alltid varit livrädd för att korsa startlinjen.
Alltså får jag rida runt hela banan hursomhelst, korsa startlinjen både åt rätt och fel håll, men inte börja hoppa då blir jag utesluten?

Aha, så jag får alltså rida över startlinjen hur mycket jag vill innan jag får startsignal? Det visste ja inte, haha har alltid varit livrädd för att korsa startlinjen.
Alltså får jag rida runt hela banan hursomhelst, korsa startlinjen både åt rätt och fel håll, men inte börja hoppa då blir jag utesluten?

Japp, stämmer :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 712
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka