western_wannabe
Trådstartare
Jag kommer för första gången hyra ut en boxplats i mitt stall nu i höst. Jag gör det inte för att tjäna några pengar, utan för att jag vill ha sällskap, och för att min vän behöver en boxplats. Vi hjälps just nu åt med att måla och fixa iordning stallet inför hösten, jag står för inköp, vi delar på jobbet. Dessutom har vi riktigt kul när vi rider och tränar ihop
Därför vill jag erbjuda ett vettigt pris, men ändå inte gå back med tanke på utgifter och arbete.
Det som kommer ingå i stallhyran är:
*Stor gallerfri box som har öppning ut, d.v.s. de kan stå och kika ut och andas frisk luft.
*Stora fina kuperade hagar
*5 min ridväg till paddock, 20-30 min ridväg till 2 olika ridhus
*In- och utsläpp
*Alla fodringar
*Täckesbyte
*Spån
Ev. kunna ta någon helg då och då om vi reser bort, men inget schemalagt. Dock kommer vi säkert vara i stallet bägge två ett flertal kvällar i veckan, då slipper jag insläpp och täckesbyte de gånger.
Jag har aldrig hyrt ut boxplats innan, och aldrig hyrt själv i trakten, men de flesta kallhyror ligger mellan 500-1000:-.
Vad är rimligt "kompispris" för tjänsterna ovan? Tacksam för hjälp
Därför vill jag erbjuda ett vettigt pris, men ändå inte gå back med tanke på utgifter och arbete.
Det som kommer ingå i stallhyran är:
*Stor gallerfri box som har öppning ut, d.v.s. de kan stå och kika ut och andas frisk luft.
*Stora fina kuperade hagar
*5 min ridväg till paddock, 20-30 min ridväg till 2 olika ridhus
*In- och utsläpp
*Alla fodringar
*Täckesbyte
*Spån
Ev. kunna ta någon helg då och då om vi reser bort, men inget schemalagt. Dock kommer vi säkert vara i stallet bägge två ett flertal kvällar i veckan, då slipper jag insläpp och täckesbyte de gånger.
Jag har aldrig hyrt ut boxplats innan, och aldrig hyrt själv i trakten, men de flesta kallhyror ligger mellan 500-1000:-.
Vad är rimligt "kompispris" för tjänsterna ovan? Tacksam för hjälp