Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag vet inte riktigt var jag ska placera den här tråden, mer än bland er andra kanske något mer vana islandshästryttare...
Jag hoppas få lite fler bra "svar på tal" till mitt lager...
Det är nämligen så här, min syster, 6 år äldre än mig, tycker att jag inte borde ha börjat med "dom där små islandshästarna" utan att jag borde fortsätta rida "riktiga hästar" istället.
Exempelvis på min möhippa så kastade hon upp mig på en "stor o brun" vilket för mig inte är något vidare problem. Jag red sånna i mer än 10 innan jag för tre år sen började med islands hästarna (och nu har en egen treåring)
Varje gång hon säger att jag borde komma ut o rida hennes "riktiga hästar" brukar jag svara syrligt: Jaha, och hur många gångarter har dina "riktiga" hästar? Min har fem..."
Det verkar dock aldrig gå in, att islandshästen inte är någon lättriden (kanske mera lättåkt), lätthanterad (ja, visst, dom har ett fantastiskt syke), lättägd (det är riktigt, går dom på lösdrift behöver man inte mocka) liten skogsmulle häst...
jag brukar oxå försöka påminna henne om att nästan alla kan ÅKA islandshäst, men alla kan inte rida en.
Så, om någon har fler syrliga kommentarer att bjuda på än min ovan, tas dom tacksamt emot...
(Jag är SÅ trött på alla raggsockekommentarer, så jag har börjat kalla lillfian för raggsocka, för att _JAG_ vill det, för hon skulle lätt kunna förväxlas med en på vintern)
~Minan - älskar sin lilla raggsocka!