Rikstorneringen 2008

Sv: Rikstorneringen 2008

kl

Kan berätta att när jag tog upp frågan om inridningsmusik till lagtävlingen idag på domarkursen verkade alla positivt inställda, så vi tar med oss det och hoppas att vi får tillfälle att spela den. Ni från andra föreningar kan göra detsamma, så får vi lite mer drag i lagens inridning.

När gjorde du det? Hmm det missade jag totalt - men jag är FÖR! ;)

//Scorpan som av nån konstig anledning vill rida in till "boys are back in town"

kl

Kan berätta att när jag tog upp frågan om inridningsmusik till lagtävlingen idag på domarkursen verkade alla positivt inställda, så vi tar med oss det och hoppas att vi får tillfälle att spela den. Ni från andra föreningar kan göra detsamma, så får vi lite mer drag i lagens inridning.

Var kursen bra jag fick ett telefonsamtal i fredags kväll om att åka med men jag hade järna åkt men jag skulle fira en som fyllde 25 år på
då ska vi börja leta musik

När gjorde du det? Hmm det missade jag totalt - men jag är FÖR! ;)

//Scorpan som av nån konstig anledning vill rida in till "boys are back in town"

Jag kom ju inte på det förrän efter att vi avslutat så jag snackade med de som var kvar dvs R*****, herrarna från Infensus och några CN-människor, tror att A***** från Bockens kämpar ev kan ha varit kvar, men jag e inte säker. Du pratade i telefon just då (tänk vilken koll jag har) :laugh: Alla vi var överens om att inridningsmusik skulle göra det mycket bättre så jag skulle tro att det är on, men kanske vore bra om Infensus som ändå är arrangör och nog har beslutsrätt i frågan fattar ett beslut och kontaktar anmälda lag, så alla får möjlighet att ta med musik.

Var kursen bra jag fick ett telefonsamtal i fredags kväll om att åka med men jag hade järna åkt men jag skulle fira en som fyllde 25 år på
då ska vi börja leta musik

Jag tyckte kursen var jättebra, vi hade givande diskussioner om hur vi ska döma svåra situationer. Nu lär ju jag tävla och inte döma, men man vet ju aldrig. I vilket fall är det ju viktigt att ha koll på reglerna.

Jag kom ju inte på det förrän efter att vi avslutat så jag snackade med de som var kvar dvs R*****, herrarna från Infensus och några CN-människor, tror att A***** från Bockens kämpar ev kan ha varit kvar, men jag e inte säker. Du pratade i telefon just då (tänk vilken koll jag har) :laugh: Alla vi var överens om att inridningsmusik skulle göra det mycket bättre så jag skulle tro att det är on, men kanske vore bra om Infensus som ändå är arrangör och nog har beslutsrätt i frågan fattar ett beslut och kontaktar anmälda lag, så alla får möjlighet att ta med musik.

Bra då ska jag ta med det på info som kommer att komma ut runt den 10 maj
jag hoppas att herrarna från Infensus kommer att infomerar oss om det vi har träning i dag

Tror det var plats för fem hästar i den och om alla inte åker med i den får du självklart hänga på. Tror de andra håller med. Ska kolla upp det där.

Klockrent! :d Finns nog flera i BK som kan tänka sig vara spöken om vi inte får till ett lag.

Jag pratade med Hasse och han sa att man får i laget om man har anmält minst 4 riddare så får arrangör förening fixa spökriddare
så att det blir 6 riddare
stämmer det horsemanship & Scorpan ni var ju på kursen :confused:

En bild från dagens träning på min "lilla häst":devil:
19954435.jpg

Infensus kommer att träna varje söndag till Sm

Jag pratade med Hasse och han sa att man får i laget om man har anmält minst 4 riddare så får arrangör förening fixa spökriddare
så att det blir 6 riddare
stämmer det horsemanship & Scorpan ni var ju på kursen :confused:

Nej, man måste fortfarande vara 6 riddare för att få rida i lagtävlan men om någon av riddarna utgår t ex pga skada under helgen får man starta med minst 4 riddare och då ska laget fyllas upp med spökriddare så att det fortfarande är 6 riddare på varje sida. Det var på förslag på srs's mötet att lag kunde bestå av endast 4 riddare ochpå så vis skulle flera lag kunna delta men det vart nedröstat. Så det är fortfarande 6 riddare i laget som gäller.

Låter bra! Men ni behöver inte känna er pressade eller så =) Det var bara en crazy tanke *ler*

Nej, man måste fortfarande vara 6 riddare för att få rida i lagtävlan men om någon av riddarna utgår t ex pga skada under helgen får man starta med minst 4 riddare och då ska laget fyllas upp med spökriddare så att det fortfarande är 6 riddare på varje sida. Det var på förslag på srs's mötet att lag kunde bestå av endast 4 riddare ochpå så vis skulle flera lag kunna delta men det vart nedröstat. Så det är fortfarande 6 riddare i laget som gäller.

Bra det jag trodde som det ser ut nu så kommer det inte behövas ett spöklag :(
för Tornamentum .Infensus har lag
CN och SN kommer väl med lag hoppas jag

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Hällekis-Kuriren) Medeltidens Värld, Götene, kommer redan i samband med att anläggningen öppnas för allmänheten, helgen den 31 maj...
Svar
2
· Visningar
1 185
Senast: horsemanship
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits