Riksföl - ingen som var där igår?

G

GiG

Någonstans borde det väl sippra ut några resultat - tyvärr inte på arrangerande förenings hemsida dock... Ingen här som var där, eller har hört hur det gick?

Sv: Riksföl - ingen som var där igår?

Efter eget detektivarbete kan jag berätta att Lena Nyström :bow: hade både riksfölsettan och tvåan i Tingsryd, ettan e Don Romantic som varit på bild i Ridsport (Greetings heter den) och tvåan e Quite Easy. I Örebro avgörs väl finalen som bäst just nu. :bump:

Mitt hingstföl gick till final i Tingsryd och hamnade på en delad 4:e plats. Själv var jag inte med för vi har varit på en veckas semester, men tydligen hade han skött sig förutom att han var "lite slak" och inte visade upp sin fina trav. Hans mor var i tunnaste laget efter att ha haft förstoppning i veckan stackaren, men nu är hon fin igen. :)
Vi är jättenöjda och nu är det bara ett par veckor tills fölis levereras till Gränsbo. :)

GiG skrev:
Någonstans borde det väl sippra ut några resultat - tyvärr inte på arrangerande förenings hemsida dock... Ingen här som var där, eller har hört hur det gick?

Jag var i Örebro med mitt ena föl. Det andra fick stanna hemma eftersom hon vuxit lite för mycket. Vårt föl kom också på delad 4:e plats. Hon är e.Akribori-Martini. Jag är nöjd och köparen är nöjd. Vårt sto Jarrah hade sin 4:e avkomma placerad i Riksfinal. Tidigare har vi kommit 2:a 2 gånger och 5:a en gång.
Ett föl e. Qalle vann, men jag tror att resultaten (iallafall plac 1-3)ligger på avelsföreningens hemsida (Örebro).
Det finns en annan tråd längre ner här om detta "Frossat i fina föl..."

Grattis! Det är ett riktigt fint avelssto du har! :)

Jarrah skrev:
Jag var i Örebro med mitt ena föl. Det andra fick stanna hemma eftersom hon vuxit lite för mycket. Vårt föl kom också på delad 4:e plats. Hon är e.Akribori-Martini. Jag är nöjd och köparen är nöjd. Vårt sto Jarrah hade sin 4:e avkomma placerad i Riksfinal. Tidigare har vi kommit 2:a 2 gånger och 5:a en gång.
Ett föl e. Qalle vann, men jag tror att resultaten (iallafall plac 1-3)ligger på avelsföreningens hemsida (Örebro).
Det finns en annan tråd längre ner här om detta "Frossat i fina föl..."

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nångång i januari/februari 2023 så blev det väldigt blött i markerna där jag bor och översvämningar lite här och var. Jag läste...
Svar
5
· Visningar
388
Senast: Lingon
·
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
4 058
Senast: Badtz Maru
·
IT & mobiler Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator. När jag har datorn igång så ändrar den ju status till...
Svar
11
· Visningar
1 090
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 042
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård