Riksfinalen 2009

Anna_

Trådstartare
Nu börjar ju lagseriens riksfinal att närma sig! Vilka bukefalister är det som ska dit?

Vi har en galet lång resa ner till Flyinge, men oj så spännande det ska bli :bump:

Sv: Riksfinalen 2009

Skåneserien avgörs nästa helg i Laholm. Då vet vi vilka lag det är som får åka därifrån. Fast vi har verkligen inte långt om man jämför ;)

Skåneserien avgörs nästa helg i Laholm. Då vet vi vilka lag det är som får åka därifrån. Fast vi har verkligen inte långt om man jämför ;)

Jag räknar med att det är 130 mil - enkel väg. Anna, du får se till att du tar ditt BE-kort så jag och Nora kan få avbytare.

Aha, är det inte klart än där! Lycka till då om du är med :laugh:

Men vad orättvist att ha finalen så nära ;)

Jo jag jobbar på det. Har bokat tid för teorin i alla fall och fixat bil+släp som jag kan låna. Ska ringa imorgon och kolla om det går att boka tid för uppkörning redan nu, eller om man måste ha skrivit teorin innan. Hoppas det går, annars kan det kanske bli tajt att hinna få nån tid innan resan...

Jag och ponnyn har övat på klubbdressyrtävling idag. Domaren var väääldigt generös med poängen, så nu är vi peppade även för den grenen :rofl:

Ja som en del av URF's lag kan ja ju tillägga att även jag ska med. O resten av klanen Sundling ;-)
Ska se om även jag hinner ta BE-kort...

Skånes båda lag och Gotland är klara för final, Gotland vann Stockholm/Upplands serien.
Lycka till alla kuskar o Groomar på Finalen.
Många fina ekipage, åk o titta om ni har möjlighet. :banana::banana:

Det är väl dags att skaka liv i den här tråden. Vilka ska till Flyinge förutom västebottenslagen Umeå RF och Kågedalens RF? Får vi några att tävla emot?

Körsällskapet Nordhallänningarna och Bergs hästklubb representerar Västra Götaland.

Nu har startlistorna kommit ut på hemsidan... Jag börjar bli nervös :crazy:

MEN - det är fasta starttider i dressyren!! :bow: :love:

Senast ändrad:

Hämtade ut nya körkortet igår, nu står det BE C :D

Ska du också vara med och tävla?

Ska bli skoj att ses! Men GAH, nu blev jag nervös i magen igen :rofl:

Ikväll ska allt packas, för imorgon börjar vi resan söderut! Jag är liiite avundsjuk på de som har närmare. Men det ska bli skoj ändå att åka på "sällskapsresa" med hela laget :)

Är det inga fler bukefalister som ska dit?

Vilken resa... Och vilket oväder!!

Men vi har haft roligt och hästarna har skött sig fantastiskt bra :love:

Nu är vi hemma igen och det är så skönt!!! Jag har lovat ponnyn att vi aldrig mer ska åka så långt. Ska vi köra någon mer riksfinal så får den allt gå i norrland :D

Åkte ni över Enköping ner? Jag tror faktiskt att vi mötte er mellan Fjärdhundra och Enköping på rv 70 en kväll!!!! Hästbuss med vagnar på släpet, efter kom en personbil med släp (den kan ju iofs ha hamnat där ändå) och det var någon dag innan tävlingarna, kanske onsdagkvällen?
Var väl fler som åkte söderöver iofs, men jag hade precis läst om er resa o ville förstås tro att det var er jag såg ;)

Lotta

Det var vårat "grannlag" från Kågedalen du mötte :laugh: Vi körde E4 ner och via Enköping hem.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 719
Senast: Kajsalisa
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 280
Senast: malumbub
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka