Riesenschnauzer kennlar

MrsScabtree

Trådstartare
Finns det någon därute som äger riesenschnauzer eller har erfarenhet av dem? Jag är ute efter kennlar med gott rykte. Gärna í huvudsak inriktade på bruks men även andra förslag mottages tacksamt! Något speciellt man ska kolla efter? Linjer etc?

Tusenfaldigt tacksam för svar!

Sv: Riesenschnauzer kennlar

Jag har träffat flera Riesen från denna uppfödare.
Trevliga och friska hundar.
Hon har även haft hundpensionat på Gotland, där vi lämnat våra hundar ett par gånger.
Nu har hon flyttat till Enköpingstrakten och har även hundpensionat där.

Adress:
www.akerblomman.se

Jag har en riesen och har haft den rasen i ca 23 år,bara positiva fördelar har jag haft! Jag har haft samma uppfödare under hela tiden,tyvärr håller dom ej på längre! Så jag kan ej rekommendera uppfödare,bara rekommendera riesen som en positiv ras! Har inte haft några annorlonda sjukdomar på mina jyckar!

tack för svaren! Rufs rufs, hur uppfattar du hundarna som kommer från åkerblomman?

Nu är det inte jag som ska ha hunden. Men det som eftertraktas är

*förighet

*Förarvekhet

*Ej hårda hundar, ngt mer åt medelhårt håll. En väldigt vek hund är ju heller inge vidare.

*Jag tror att lydnad och spår prioriteras högst, så givetvis mer bruksinritade linjer.

Hur beskrivs rasen i allmänhet? Hur är den som familjehund och mot barn?

Hur beskrivs rasen i allmänhet?

Jag kan också varmt rekomendera rasen! Vet att Åkerblomman har bra hundar. För egen del kan jag nog bara tänka mig att köpa från kennel Rissies. Klar bruksinriktning men även bra exteriör. Extra kul är att kennelinnehavaren är väldigt aktiv inom brukset själv och har varit så i många år på hög nivå.

Som jag sa till dig, riesen är hårda hundar.

Det är FÅ hundar av den rasen jag någonsin sett som varit förarveka och föriga överlag ;)

jag har sett en riktigt förig riesen! blir så sugen varje gång jag ser den. ska ta reda på var den kommer ifrån! men givetvis är den hunden ett undantag. rasen är känd för att vara lite tuff. men inte mer än vad en normal människa kan hantera enligt min erfarenhet.

Oj, jag kan inte svara på dina frågor. Har inte den kunskapen.

Men, jag har sett när hon har kurser och tränar med sina hundar.
Mycket trevlig och glad person, som verkar att ha massor av kunskap.

Har även träffat hennes dvärgar, och de är också mycket trevliga.

Umgås dagligen(nästan) med en mellanschnauzeruppfödare som hållt på i många år med sin uppfödning.
Hon är också mycket förtjust i Åkerblommans kennel och deras hundar.

Ha det/

Som jag sa till dig, riesen är hårda hundar.

Det är FÅ hundar av den rasen jag någonsin sett som varit förarveka och föriga överlag ;)

Jag har fått uppfattningen att det finns hårda hundar speciellt i brukslinjerna men att de andra som inte är speciellt inriktade är mer åt medelhårt håll. Hursomhelst verkar det vara en bra familjehund om den aktiveras tillräckligt mentalt?

Hosta upp kennelnamnet nu som du skulle!;)

...ska tillägga att när jag menar förig och förarvek tänker jag inte på förig i den mån som vissa bruksraser har naturligt (ex schäfer) utan snarare avelsdjur som inom rasen är i förigaste/förarvekaste mån.

Vi har en Riesenschnauzer. En oerhört trevlig hund, dock från en mindre bra kennel.
En härlig ras men mycket personlighet, charm, vänlighet och humor!

jag har sett en riktigt förig riesen! blir så sugen varje gång jag ser den. ska ta reda på var den kommer ifrån! men givetvis är den hunden ett undantag. rasen är känd för att vara lite tuff. men inte mer än vad en normal människa kan hantera enligt min erfarenhet.

En tuff hund kan hon med mycket stor sannolikhet klara av.
Du får jättegärna höra av dig om kenneln igen! Ju fler att kolla igenom desto bättre!

Du kan ju alltid gå in och läsa lite på rasklubben.
http://www.afrs.info/
Där har de ju även olika adresser till uppfödare.

Jag har träffat många riesen men tycker överlag de är väldigt trevliga.:love:
Men de blir ju som man gör dem så att säga.

Min sambos föräldrar har ju kennel och har haft mycket riesen men nu är de mer inriktade på dvärgschnauzer och svart terrier.

Våra två riesen kommer från henne och de är underbara.:love:

Elisabeth

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 250
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 928
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 961
Senast: escodobe
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 268
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka