ridverksamhet

D

dali

skulle kunna tänka mig att starta ridskola,med handikappridning och ponnyfritis.vad,vem ska man ta kontakt med.försäkringar osv. :confused:

Sv: ridverksamhet

Först så är det kommunen efter som det krävs tillstånd/godkännande av stallar och djurhållning.
Sedan vet jag att vissa typer av handikapridning kräver sjukvårdsutbildad personal.
Det utlimata är väl att bli godkänd av Svenska Ridsportsförbundet. Dom har hårdare regler än kommun och djurskydd. Men attans fina skyltar!
Antar att du tänker ta betalt då kan det bli aktuellt att ta kontakt med Skattemyndigheten och också att registera det som företag.
När det gäller försäkringar så börja med det bolag du har i vanligafall men undersök också hos andra vad som gäller och till vilka kostnader.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik En ridskola tänker börja använda en triangelmärkt häst i verksamheten. Detta mot att hästägaren får gratis uppställning. Vad jag vet är...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 247
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka