Ridväst eller inte?!

Sv: Ridväst eller inte?!

När jag red ponny hade jag alltid väst men det var på den tiden då västarna var tunna och lite mer bekväma. Den lite tjockare modellen av de gamla västarna har räddat mig många gånger i hoppningen, har flugit av en del gånger och bla. fått hjärnskakning men "inte mer". Sedan slutade jag med hoppningen för minst 4år sedan och har sedan dess inte ridit med väst. Varför? För att det är fruktansvärt varmt, obekvämt och i vägen. Jag litar på hästen jag rider och hon har inte för avsikt att kasta av mig.

Nej, använder inte väst (förutom dom enstaka gånger vi tränar terräng såklart) känner mig så otymplig o det hindar min ridning.

Det är väl bättre att uppmana folk att ha ryggplatta än att inte ha ridväst överhuvudtaget? I många fall är det bättre med ridväst än ryggplatta, men ridvästen kan oxo skada vid vissa fall...

Andvände aldrig väst förr, men nu har jag det nästan jämt. :crazy:
Rekommenderar en Racesafe eller Rider Company, det är ridvästar och inga tvättbrädor. ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 194
Senast: sweep
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 390
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 455
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar