Sv: Ridtips för oss utan ridhus...
En norrlänning med samma förutsättningar ser jag till min glädje!
Jag fick omedelbar inspiration att ta hjälp av sambon och flytta hästsläp och bilar undan gårdsplanen.
Här är det snö snö snö och trots egen mark omöjligt att rida dressyr. För ploga upp åkern för att rida känns lite taskigt mot mannen som tar hö här...
Mitt problem nu är att det enbart går att rida på vägarna, och det skulle ju fungera bra om jag inte hade travhästar... De är helt omotiverade att jobba lugnt och avslappnat i skolor längs vägen. Där brukar de ju springa motionspass i rask trav.
Framåtbjudningen är så stor att passen blir mer bråk om tempot än finlir i skritt och samlad trav som jag velat.
men kanske jag kan få plats med en liten volt ute på gården..
Jag längtar ihjäl mig efter en liten ridplan. Har varenda år fått jaga en plätt att träna på med ljus och lykta.
Antingen ska det betas, plöjas, parkeras eller så är det någon sur granne som blir arg om en häst lämnar en hög och jag inte plockar upp den omedelbart och lägger den i fickan...
Men äntligen har vi egen mark och jag väntar på ekonomi och vår så jag kan gräva upp och anlägga en ridplan! Jippiie!
Vill ha en plats där hästarna vet vad de ska göra. Då de har dubbla jobb s.a.s måste det vara tydligt vad som menas för stunden. Att jag sitter upp på ryggen räcker inte, har busat för mycket i galopp...