- Svar: 428
- Visningar: 35 572
På måndagen kom domen mot den ryttare som varit åtalad för våldtäkt och sexuella övergrepp. Tingsrätten friar ryttaren på samtliga åtalspunkter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis vad jag tänker också. Tystnaden är faktiskt väldigt talande, rent av högljudd! Om det sedan beror på att de är rädda för att få represalier, få minskade förmåner eller om de faktiskt har hela garderoben full med skelett så är ju tystnaden ingen bra reklam vare sig för de själva eller förbundet.Jag har förstått att det har efterlysts män inom ridsporten som kan uttala sig mot det faktum att så många killar/män utnyttjar tjejer i sin närhet (hästskötare, elever eller liknande). Och att ingen vågat ställa sig upp.
Jag kan inte låta bli att misstänka att det beror på att det finns skelett i garderoben hos de flesta av dem, som riskerar att komma fram i ljuset...
Coolt ändå att det är minst en buketjej som också ligger bakom namninsamlingen.En till artikel på Hippson.
https://www.hippson.se/artikelarkiv...lingens-initiativtagare-de-maste-pudla-de.htm
Artikeln på ridsport ligger bland de mest lästa.
Över 2000 namninsamlingar.
Ja, visst ekar tystnaden? Mitt flöde är jävligt fritt från stöd eller delningar från personer aktiva i sporten och även om 2000 signaturer är bra: vore det rimligen inte minst tiofalt mer med tanke på uppmärksamheten? Scannade igenom namnen igår kväll. Inga ”profiler”. Skrämmande.Precis vad jag tänker också. Tystnaden är faktiskt väldigt talande, rent av högljudd! Om det sedan beror på att de är rädda för att få represalier, få minskade förmåner eller om de faktiskt har hela garderoben full med skelett så är ju tystnaden ingen bra reklam vare sig för de själva eller förbundet.
Problemet kan också vara att det är svårt att börja protestera mot något som alltid funnits hos en del av deras vänner. Att flera manliga nu f.d landslagsryttare har haft decennium av utnyttjande , haft sex med unga tjejer är något som alla visste om och som det pratades om men jag har aldrig hört kollegor på den nivån säga annat än skämt: - Men va hanhåller på. Stackars frun o alla vet. Att han aldrig ger sig. Han kan inte hålla fingrarna i styr. Etc. Inte en enda gång jag hört någon tänka på och säga något om den unga tjejen. Inte ens när det blev graviditet av det o en kvinnlig chef visste och fick medla lades locket bara på då från förbundets sida.Jag har svårt att tro att de skulle stänga av Peder och Co om de skulle stötta att dagens munkavlekultur ska lyftas och utredas.
Jag har svårt att tro att de skulle stänga av Peder och Co om de skulle stötta att dagens munkavlekultur ska lyftas och utredas.
Tycker du är så grym det du gjorde var så jäkla bra. Tragiskt att du ska bli behandlad så här. Men vi är många som står bakom och jag hoppas vi kan ge ridsportförbundet en rejäl näsbränna.Det är så fint att läsa allas stöd att jag blir alldeles rörd!! Det är alltså jag som är My, vilket de flesta nog vet. Jag vågar inte riktigt säga så mycket mer än jag gjort i intervjuerna. Misstänker att jag är rätt påpassad från vissa håll i hur jag uttrycker mig. Hur pissigt jag än mått i detta så tycker jag det är så himla viktigt att lyfta den här problematiken om män som utnyttjar kvinnor (flickor), oavsett om det är brottsligt eller "endast" olämpligt. Internet ger en plattform med enorm maktfaktor. Internet är ingen fluga som kommer gå över-hur gärna förbundet än önskar att det vore så.
A är i egenskap av dressyrdomare en av Svenska Ridsportförbundets officiella funktionärer och som en sådan ska A ha ett ärligt uppträdande gentemot de olika aktörerna på en tävlingsplats (se moment 182.2) samt i övrigt uppträda i linje med Ridsportens värdegrund. A har visserligen inte varit anlitad på den aktuella tävlingen, men det har ändå ankommit på A att hålla sig till sanningen. Med hänsyn till ridsportens anseende ska A bestraffas med disciplinpåföljd för att uppsåtligen ha farit med osanning till parkeringsvakten och därigenom medverkat till brott mot Coronareglerna samt brott mot RF:s stadgar 14 kap 2 § 1 stycket punkt 9. Disciplinnämnden tilldelar A en tillrättavisning. Disciplinnämnden har varit enig i sin bedömning.
Jo hört det och just därför är jag inte alls stolt längre över medaljerna ridsporten tog.Om jag förstått rätt är P så att säga insyltad indirekt med två stycken personer, så att han kniper begriper jag.
Jo hört det och just därför är jag inte alls stolt längre över medaljerna ridsporten tog.
Två personer som nämndes i tråden på Flashback eller två personer på förbundet?Om jag förstått rätt är P så att säga insyltad indirekt med två stycken personer, så att han kniper begriper jag.
Två personer som nämndes i tråden på Flashback eller två personer på förbundet?
Två personer i tråden på fb. Men han har ju också garanterat haft kontakt med personer på förbundet också (som kanske också fanns med i tråden, där har jag sämre koll). Verkar vara en soppa som de flesta är delaktiga i.