- Svar: 428
- Visningar: 35 572
På måndagen kom domen mot den ryttare som varit åtalad för våldtäkt och sexuella övergrepp. Tingsrätten friar ryttaren på samtliga åtalspunkter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och det är väl ganska liknande isf antar jag?Fotboll har det här:
Misskreditering av fotbollens organisationer Spelare, föreningsföreträdare eller funktionär som offentligen i tal eller skrift eller på annat sätt allvarligt misskrediterar FIFA, UEFA, SvFF och till SvFF anslutna organisationer kan ådömas straffavgift eller anmälas till förbundsbestraffning.
Och det är väl ganska liknande isf antar jag?
Det är ju mer utförligt, men det skulle väl trots allt kunna hamna under punkt 9, som otillbörlig påverkan. Även om det står med osanna uppgifter inledningsvis, så står det ju ELLER utövat otillbörlig påverkan etc.? Känns som att förbund/föreningar är lite förenat med magsår...De refererar till kap 14 RFs stadgar så det borde vara samma för en hel del sporter gissar jag.
Från RFs stadgar:
Visa bifogad fil 76110
Nummer 16 låg på en annan sida och kom inte med i printen, men den lyder:
. den som på annat sätt underlåtit att rätta sig efter vad som ålegat vederbörande enligt dessa stadgar eller enligt av idrottsorgan utfärdade bestämmelser eller fattade beslut.
Om inläggen nu då va anonyma hur visste de till vem de skulle ringa?de var anonyma. Sen har My valt att stå för att hon ligger bakom nicket. Hade hon svarat nej hade de inte haft ett skit till bevis.
Därför att någon tipsade förbundet om att nicket vara hennesOm inläggen nu då va anonyma hur visste de till vem de skulle ringa?
De refererar till kap 14 RFs stadgar så det borde vara samma för en hel del sporter gissar jag.
Från RFs stadgar:
Visa bifogad fil 76110
Nummer 16 låg på en annan sida och kom inte med i printen, men den lyder:
. den som på annat sätt underlåtit att rätta sig efter vad som ålegat vederbörande enligt dessa stadgar eller enligt av idrottsorgan utfärdade bestämmelser eller fattade beslut.
Ja precis då klassas det inte som anonymt för någon visste, knappast så att någon gissar o gissar rätt.
Det är superintressant tycker jag.enligt SvRf faller detta inte undee kap 14, då hade disciplinnämnden hanterat fallet och det kunde överklagas.
detta är etikärenden som hamnar hos JU, det är ingen bestraffning utan beslut om indragen licens. Visst fan ville man att XX skulle åka dit men jag missade att de skippade all rättssäkerhet på vägen dit..
Det är faktiskt otroligt vad det rensas i FB-tråden. Nu har jag den också öppen (igen) en flik och uppdaterar man en gång i timmen är det färre inlägg än förra gången nästan varje gång .
Är det sant? Sitter en av de anklagade personerna i föreningen på en så hög nivå? Det borde ju vara extra viktigt att syna ärendet då!Svarar alla samtidigt. Jag vet inte, men jag gissar att det är den utpekade personen som själv sitter i berört utskott som har klagat men inte gjort en formell anmälan. Med en formell anmälan går det väl inte att tysta ner hela grejen på samma sätt..
Typ ”Hej kompisar i utskottet, den här tjejen får ni utreda. Hon har snackat skit om mig, allt är bs. Lovar.”
My kan ju alltid prova å överklaga i all fall till RIN. Enligt kap 15 paragraf 2 i RF stadgan. I det gamla tränarfallet gjordes detta men RIN ville inte ta upp det. Men en dress.domare har ju mer anknytning till tävlingsregler så det kanske går.enligt SvRf faller detta inte undee kap 14, då hade disciplinnämnden hanterat fallet och det kunde överklagas.
Såhär står det i SvRF stadgarna:detta är etikärenden som hamnar hos JU, det är ingen bestraffning utan beslut om indragen licens. Visst fan ville man att XX skulle åka dit men jag missade att de skippade all rättssäkerhet på vägen dit..
Kompletterar med texten i paragrafen:My kan ju alltid prova å överklaga i all fall till RIN. Enligt kap 15 paragraf 2 i RF stadgan. I det gamla tränarfallet gjordes detta men RIN ville inte ta upp det. Men en dress.domare har ju mer anknytning till tävlingsregler så det kanske går.
Inte om den enda som vet inte håller tyst.Så om en enda vet är det inte anonymt menar du?
Förtroendeuppdrag som officiell funktionär eller någon annan av Ridsportförbundet meddelad utnämning kan återkallas av förbundsstyrelsen om det framkommer sådana om- ständigheter att personen inte kan anses lämplig med hänsyn till ridsportens värdegrund.
Misstänker att problemet är den där tystnadsregeln i tr som det skrevs om tidigare i tråden. Att officiell funktionär inte får göra otillbörliga uttalanden på sociala medierHär är det ju tveklöst My som står för rätt värdegrund. Man kan i övrigt undra vilken värdegrund är viktigast : att få problemen fram i dager eller att dölja dem?
Här är det ju tveklöst My som står för rätt värdegrund. Man kan i övrigt undra vilken värdegrund är viktigast : att få problemen fram i dager eller att dölja dem?
Jo, de fick backning på den regeln. Yttrandefriheten kunde de inte sätta sig över.Misstänker att problemet är den där tystnadsregeln i tr som det skrevs om tidigare i tråden. Att officiell funktionär inte får göra otillbörliga uttalanden på sociala medier