Jag älskar framför allt att rida fullblod och hade såklart önskat att det hade funnits mer på ridskolor.
Jag tycker det är synd när någonting gammalt, terrängående och älskat av många försvinner. Speciellt om det hade kunnat bära många som inte kan eller vill rida annars.
Det hade varit fantastiskt om de nya ädlare kvickare och känsligare europeiska varmbloden hade kunnat få existera tillsammans med den äldre typen.
Att jag älskar att rida fullblod, tycker mycket om att rida kvicka och känsliga varmblod, helst inte alltför höga, men absolut är de så nätta, smärta och rörliga, känsliga, kvicka att det inte är något som helst problem för en liten kortis att rida ens en riktigt hög en. Och att jag har faktiskt verkligen inte speciellt mycket uppskattat att rida en stor ohyggligt bred, lite tungt gammalt halvblod som jag inte når om med benen hör inte hit
Jag vill inte rida dem, jag vill bara att de ska finnas, också, för de som vill rida dem
Självklart skulle jag aldrig någonsin vilja att alla hästar på ridskolan var sådana. Jag vill bara att typ två ska finnas för dem som bara älskar dem, eller är lite tunga.