Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner igen det där med att sakna ungdomsårens ridning, det är så himla nostalgiskt för mig det här med hästar! Vad är det som gör att du inte vill rida kvar på ridskolan, är det främst det här med friheten eller något annat?För några dagar sedan kände jag att jag nog nästan säkert vill rida lektion även nästa termin. Meeen nu tror jag att jag ska säga upp platsen, preliminärt i alla fall (tror man måste meddela senast 30/9, annars måste man betala för vårterminen med). Det finns nog någon chans att få en plats igen om jag ändå vill fortsätta.
Om bilen jag köpte i våras går igenom besiktningen blir det kanske lättare att hitta medryttarhäst och med rätt häst och ägare finns det troligen mer frihet än på lektion.
Saknar ungdomsårens ridning . Massa uteritter med kompisar, mycket barbackaridning, häst häst häst.
Känner igen det där med att sakna ungdomsårens ridning, det är så himla nostalgiskt för mig det här med hästar! Vad är det som gör att du inte vill rida kvar på ridskolan, är det främst det här med friheten eller något annat?
Med hoppa lite högre menar jag definitivt inga jättehinder, men så att man känner att även en stor häst tar i lite grann i ett ordentligt språngMest friheten (och lite priset ). Saknar att hoppa lite högre, rida ut 1,5-2,5 timme i alla gångarter, all barbackaridning, rida fort och rida klart. Jag förstår dock att det kanske inte funkar att ha 1,5-timmes lektioner. Dessutom hade jag nog inte haft råd med det.
Saknar också sammanhanget och samhörigheten från ridskolan jag började rida på som barn. Men var där flera dagar i veckan då.
Sedan tappar jag alltid geisten lite efter en lektion där det gått lite sämre, även om det är oerhört mycket bättre än när jag var tonåring.
Jag tror jag sätter mig på något märkligt sätt i sadeln. Flyttar höfterna eller något som gör att det helt plötsligt hugger som sjutton när jag rider på volt men inte på rakt spår.Trist, men en bra skrittstund går inte heller av för hackor tycker jag
Hoppas muskeln kan återhämta sig snart!
Jag hade samma problem med min innerhand tills ridläraren sa att jag var förbjuden att svänga bakåt och i stället skulle ponnysvänga alltid. Ponnysvängning ftwRed M igår, sur men samtidigt gullig i gången, fin att rida. Markarbete som väntat. M blev lite stark och springig, och jag vek mig framåt som en vante så han blev ännu mer springig.
Jag red inte så bra igår, men ändå en bra lektion eftersom jag fick mycket att tänka på. Hamnar lätt bakåt/nedåt med innerhanden när vi ska vända in, särskilt mot hinder.
Så blir det slängtrav och korsgalopp och jag har dragit fram mig själv så jag ligger över halsen i total framvikt på den stackars hästen.
Bra att jobba på, med andra ord
Jag är ändå pepp på nästa lektion, för vill verkligen bli bättre på det här. Just innerhanden är något av min akilleshäl, i hoppningen särskilt. Behöver koppla bort den
Imorgon är det markarbete, och så ska jag rida igen på kvällen dessutom. Så då vet jag ju vad jag ska öva på
Ja jag tänker särskilt i hoppningen borde det bli lättare att vända på ytterhjälper om jag inte "får" röra innerhanden bakåt/nedåt allsJag hade samma problem med min innerhand tills ridläraren sa att jag var förbjuden att svänga bakåt och i stället skulle ponnysvänga alltid. Ponnysvängning ftw
Ut med handen rakt ut med tummen uppVad menas med ponnysvänga? Har inte hört det uttrycket.