Jag började rida på ridskola igen förra hösten, efter ett visst uppehåll. Jag har ett par tights från Ariat som jag döälskar, sen ett par ridbyxor från PS of Sweden som är snygga och bra, men kanske inte bästa kvalitén jag varit med om (däremot mil bättre kvalité än tex MD som jag returnerade direkt). Hjälm köpte jag bara en billigare modell från Hööks, tror den kostade 700kr. Tänkte att det var onödigt att köpa en dyrare hjälm om jag inte vet hur länge och mycket jag kommer rida, om jag ens skulle vilja hålla på som förut. Nu har det blivit att jag ridit en hel del ändå, så borde kanske investera i en bättre hjälm, men jag älskar min hjälmTack till alla som svarade på mina frågor.
Sådana ridleggins verkar himla bekväma alltså. Är det några särskilda märken ni föredrar? Jag letar främst på Tradera så håller ögonen öppna när det dyker upp något bra.
Ska åka till någon ridsportaffär och titta lite på hjälmar också. Har inte råd att lägga hur mycket som helst på en hjälm även om jag skulle få ett bidrag från mina föräldrar.
Jag har så litet huvud att alla hjälmar idag ser helt bisarra ut på mitt huvud. Gillar verkligen modellen jag köpte, den sitter bra på mig och blir inte för varm. Jag är jättekänslig för värme så svettiga hjälmar kan få mig att må lite illa.