På tal om mål, jag vet med mig att jag aldrig skrev ner något.
Summering:
Lite upp å ner, började mest kännas som jag själv inte kom någon vart i min egen ridning och mest fick rida samma outbildade hästarna för att de skulle bli mer utbildade, upplevde att jag inte fick det stödet/hjälpen jag skulle behövt av ridlärarna. På slutet kändes det mest som jag åkte häst fast jag inte gjorde det, tappade motivationen helt.
Hittade nya ridskolan, tanken var att börja nu till VT men ångrar inte att jag började redan i höstas. De få lektioner jag hann med där har fört mig framåt. Hittade motivationen igen och planerar att fortsätta nu när VT startar.
Bäst i år:
Lyckades hitta den nedsuttna sitsen i trav på en häst med stort schvung och verkligen trampade på över ett par bommar, förvisso några steg men det är en början.
Fått samma stora "klumpiga" häst att dansa skänkelvikning på en trådfin linje.
Hoppade en okänd häst som drog mot hindren utan att va rädd och vi flög över ett 90 räcke, kände att jag hade kontroll.
Störst utvecklingspotential:
Nu när jag är på nya ridskolan finns det hur mycket som helst att jobba med. Första steget blir nog till att försöka bli av med alla olater jag lagt mig till.
Målsättning för 2022:
Fortsätta utbildas och försöka ta någon privatlektion då och då när ekonomin tillåter. Kanske våga vara med på någon av klubbens dressyrtävlingar.
Så får vi se vart det bär hän.