Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag ridit veckans lektioner! Vår ridlärare var sjuk båda dagarna, och dom fick inte tag på nån vikarie till oss, så vi fick rida själva. Hörde någon i styrelsen prata om igenridning längre fram dock.
I tisdags var det riktigt skoj i början, men mot slutet blev det att jag mest åkte runt. Ett par stycken har med sig egna hästar i den gruppen, och dom hade ju helt klart ha mer vanan inne att rida självständigt, än vad jag har :P Vilket var skoj! Alla gjorde sin sak och det flöt på bra tyckte jag. Jag galopperade över en bom! Men som vanligt blir jag så fokuserad på att bara ta mig över den där jävla bommen, och slappnar av efteråt när det är över, så då glömmer jag lite bort att styra...Men förutom det hoppas jag att jag skötte mig ok :P
Var lite trailhinder på halva banan, och jag tränade även på att göra stopp från galopp, var ett tag sen nu, så det gick väl sådär.
I onsdagsgruppen kändes det inte alls lika självständigt och fritt, på nåt vis. Emellanåt kändes det som att vi skulle försöka rida lite som i en grupp, fast vi bara var 4 och lätt hade fått plats ändå. Så nä, var väl en sådär lektion.
Det är lite knöligt i början att rida självständigt. Men du lär dig!![]()
Eller hur! Och jag brukar också härmas när jag inte vet vad vi ska hitta på.Ja, det var lite klurigt att tänka ut själv vad jag skulle öva på! Men jag tjuvkikade på dom mer vana och härmade lite
Och vad skönt att dina hjärnspöken är borta! : D Yaay!
Red lektion igen igår. Samma häst som för 2 veckor sen (teori förra veckan) och vi jobbade vidare med sits, ställning, böjning och formen. Ganska basic men precis vad min kropp behöver för att komma ihåg hur man gör det här på riktigt (och den är på väg skitkroppen. Jag bara tappar allt och orkar inget som det är just nu). Jag har skitsvårt för övergångar mellan tölt och trav och överlag för hur det känns när tölten inte är som den ska och vad jag ska göra åt det. Sen har jag bara ridit islandshäst denna terminen så jag kanske inte ska ha så höga krav på mig själv där. Formen kom iaf lite i slutet av lektionen, enstaka steg i trav. Hade gått bättre om jag inte fått mjölksyra, kramp osv. Det går framåt men inte tillräckligt fort. Jag minns att jag både kunde och orkade förr. Att det inte går nu är väldigt frustrerande.
Jag är väldigt sugen på att rida mer än bara en lektion i veckan men orkar inte riktigt hitta en medryttarhäst då mina senaste erfarenheter har gjort mig trött och osugen på det. Perfekta upplägget hade väl vart en ridskola där jag kunde rida en häst på lektion en dag i veckan och sen rida självständigt ut eller på bana en gång i veckan utöver den lektion jag rider idag. Just nu lutar det åt att börja rida en dag till i veckan på ridskola. Stora frågan är om jag ska göra det på samma ställe eller på en 'vanlig' ridskola.