Jaqueline - Min första kärlek. "Vanlig brun" D ponny, kittlig på magen och kunde smälla till en ordentligt med svansen om man kittlades för mycket. Annars genomsnäll, men testade lite ibland och tålde ingen bullshit. Första gången jag var inne hos henne i boxen kände jag mig hemma, och så var det så länge hon fanns. Det var på henne jag flög av i galoppen när jag precis hade börjat galoppera (och var livrädd för det). Bröt armen och fick sedan galoppfobi.
Baron - Är som nasse från nalle puh i hästform. Ängslig och rädd men så otroligt snäll. Rädd för läktare, bommar, hinder, föremål på marken, sin skugga... Konstigt nog lärde jag mig hoppa på just denna knasboll trots att jag själv var osäker på hinder. Där fick jag lära mig vad det innebar att stoppa sina egna rädslor åt sidan för att hjälpa någon annan så att båda kan komma över sina rädslor. Rider honom fortfarande ibland, älskar fortfarande hans ängsliga snällhet.
Marodör - Var en marodör. Hade alltid ett häftigt humör, var "sur" (även om jag lärde mig med tiden att det bara var att han försökt säga något sjuttioelva gånger och man hade inte lyssnat) Gillade inte att gullas med men tyckte det var ok om man bara gick rakt in, borstade, och sen fick det vara bra. I början var han bara bufflig och bet i luften när man borstade. Det eskalerade när hans livskamrat avled rätt dramatiskt och han var med. Han blev svårhanterad, började bitas och sparkas och trycka in i väggar på allvar om man inte visste vad man höll på med och läste honom bra. Då fick bara några få på ridskolan rida och handskas med honom ett tag, och jag var en av dem. Jag tog det med vemod eftersom jag ju förstod att något fattades honom rejält, var noga med att alltid ha hjälm, säkerhetsväst och spö med mig in till honom och läsa hans kroppspråk minutiöst. Med tiden när han förstått att jag alltid försökte lyssna på honom bondade vi och han betedde sig ok mot mig. Agressiviteten och åldern gjorde dock att de valde att avliva honom, minns fortfarande att sista veckan vände han upp rumpan mot mig flera gånger - inte för att sparka, utan för att han ville ha rumpkli
Underbar att rida med mjuka gångarter.