Ridskolans vanligaste krafftfoder?

T

toketossan

Är det någon som vet vilket krafft foder ridskolor brukar använda?
Är det krafft grund?

Mvh

Sv: Ridskolans vanligaste krafftfoder?

Hippo basic har våran, vet en annan som kör med krafft grund...

Tänkte nämligen börja med krafft på min pålle och eftersom jag inte riktigt vet vad han borde ha så funderade jag och kom på att ridskolorna använder ju samma slags krafft till flera olika hästar så man kanske kunde börja med att använda samma som dom?

mvh

min kör med kraft grund och grov och endel får lite havre också

Ridskolan jag jobbar på ger korn och havre. Billigt och bra.

Det skiljer sig väldigt mycket på olika ridskolor.

Här ger dom korn, havre, betfor och mineraler.
När jag var på ridläger (ridskoleverksamhet övriga tiden av året) gav dom Krafft Grund.

Antar att du står på en ridskola, eller?

Isf är det ju smidigt att använda samma foder som övriga hästar där äter, förutsatt att ridskolan valt ett foder som passar till grovfodret. :idea: Och alla ridskolor har ju olika hö, så vad andra ridskolor än din har för kraftfoder är du ju egentligen inte så mycket hjälpt av...

här får dem (olika för olika hästar såklart): Krafft groov, Havre, korn, mineraler å betfor.

Ridskoloan där ponnyn står använder Groov, havre, korn och betfor beroende vad hästarna går bäst på. :) En annan ridskola där jag brukar vara använder Grund till alla och inget annat kompletterande kraftfoder.

Den ena har havre betfor, krafft grund å krafft grov å köper även in annat om dom anser att hästen behöver det.

Den andra har havre, betfor och någon grund, vilken vet jag inte för den står gömd i en hink reddan uthäld i hinken i ett skåp för att privatisarna tar utav den annars trots att dom inte får.

Har min ena häst utlånad till en ridskola, där fodrar dom de flesta hästarna med korn, havre och betfor.

Ullis

Kraftgrund har jag sett mest av, men vet en ridskola som fodrar med fibergi låg och havre

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik En ridskola tänker börja använda en triangelmärkt häst i verksamheten. Detta mot att hästägaren får gratis uppställning. Vad jag vet är...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 196
Senast: Cambrie
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 909
Senast: Roheryn
·
Hemmet Som en relativt van användare av utedass så är jag (smärtsamt) medveten om att de kan vara allt från helt luktfria till att lukta helt...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 284
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar