ridschema för hopphästar.

Moreeeno

Trådstartare
Har en ponny som efter en behandling av inflamation i benen(lederna) nu ska sättas igång igen.
Han vilade i ung tre veckor och jag har under en vecka bara skrittat honom.
Eftersom våran gård ligger en 45 min ( om man skrittar ) bort från ridhuset så är jag osäker om jag verkligen ska skritta honom dit och belasta honom för att han ska få gå på mjukt underlag.
Annars har vi många fina jämna åkrar här.
Undrar om någon har några tipps på hur jag ska sätta igång honom och på vilka underlag för att få igång honom och inte riskera att något händer honom igen.
Jag vet att jag borde växla underlag och träning m.m.
Han är en elitponny så det är väldigt viktigt att allt blir bra!

Sv: ridschema för hopphästar.

När min häst har haft skador så har jag alltid diskuterat igångsättningen med min veterinär för att det ska funka så bra som möjligt så det är mitt tips.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
1 099
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Har en häst som vi upptäckte en svullnad på insidan av höger bak på gaffelbandet, visade sig vara en gammal gammal skada som...
Svar
5
· Visningar
1 398
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 642
Senast: Piaff
·
Ridning Behöver bara skriva av mig lite. För några månader sen köpte vi ett litet C-ponny sto på 10 år. Hon kom nyligen från Irland. Hon har...
Svar
10
· Visningar
1 407
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka