D
_disel
Hej !
Jag har lånat en svensk ridponny som jag ska köpa( 3 åring).
Frågan är nu(som ja mest undrar över)
Vilken gren brukar dom passa bäst? dressyr eller hoppning?
Dom flesta ridponnysar ja sökt på ( till salu annonser) har man mest sett att dom enbart är dressyr tränade/tävlade.
Men ja är en hopptjej .. Den är väl rätt formbar så det kanske inte spelar någon roll?
Jag håller just nu på att rida in henne,så ja ville bara veta vad dom brukar vara bäst på!
Någon mer som har en hopp-ridponny? lägg in lite bilder isf
Sen undrar jag också hur stora dom kan bli?
Hennes mamma är arab och pappan är efter aramis rnf 128 (new forest) pappan är ca 137-139 cm hög.. och mamman tror ja va över 152 i mkh. Hästen är idag slarv mätt till mellan 150-151 cm hög. Undrar hur stora dom max brukar kunna bli?
Tacksam för svar!
Jag har lånat en svensk ridponny som jag ska köpa( 3 åring).
Frågan är nu(som ja mest undrar över)
Vilken gren brukar dom passa bäst? dressyr eller hoppning?
Dom flesta ridponnysar ja sökt på ( till salu annonser) har man mest sett att dom enbart är dressyr tränade/tävlade.
Men ja är en hopptjej .. Den är väl rätt formbar så det kanske inte spelar någon roll?
Jag håller just nu på att rida in henne,så ja ville bara veta vad dom brukar vara bäst på!
Någon mer som har en hopp-ridponny? lägg in lite bilder isf
Sen undrar jag också hur stora dom kan bli?
Hennes mamma är arab och pappan är efter aramis rnf 128 (new forest) pappan är ca 137-139 cm hög.. och mamman tror ja va över 152 i mkh. Hästen är idag slarv mätt till mellan 150-151 cm hög. Undrar hur stora dom max brukar kunna bli?
Tacksam för svar!