Ridningen, bli skattebefriad ?

R

russet

'Vet ej om tråden ligger rätt'
Men iaf nu har sv. ridsportsförbundet gått ut men listor för att ridsporten ska bli skattebefriad. Och de verkar ju bra, men nu undrar jag vad de blir för skillnad, om de nu blir skattebefriat? När betalar vi skatt för ridsporten? :confused: Hjälp mig, jag som inte förstår de här med skattebefriat :angel: :banana:

Sv: Ridningen, bli skattebefriad ?

Jag förmodar att det är ridningen som skattebefriad friskvård som menas. På mitt jobb får vi en summa pengar varje år att lägga på friskvård. Mot kvitto får vi alltså tillbaka simavgiften, gymavgiften eller annan träning, och slipper skatta för pengarna. Men om jag väljer att betala min ridning på ridskolan så måste jag skatta för pengarna, eftersom fyra sporter är undantagna, ridning, golf, segling och utförsåkning. De anses för lyxiga flr att vara friskvårdsberättigade.

Sv: Ridningen, bli skattebefriad ?

okej, nu förstår jag, tack! :D Självklart ska ridning bli friskvård! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 408
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5
  • Att hata mat

Hund, Katt, Andra Djur