Sv: ridning på vintern
Hihi, du är inte ensam om att sjunga lite. Både jag och hästen blir mer framåt och vågar mer, antagligen för att jag kan slappna av då..
Jag har 2½ mil till ridhus och 1½ mil till närmsta paddock som är upplyst.
Om jag rider på veckorna blir det på gårdsplanen med en sån där jätte stark arbetslampa som räcker över hela gårdsplan. Jag kör lite dressyr i både skritt och trav, tränar lite små skänkelvikningar, piaff, galoppombyten eller klättrar i våran långa backe på gården
Sen på helgerna så blir det uteritt. Då rider jag antingen ut i skogen eller på någon grusväg eller klätterbacke. Ofta så blir det långturer på helgerna, så jag har fått erfarenheten att plocka med ngt gott åt både mig och hästen
Och ibland på Söndagar eller onsdagar så åker vi ut till ridhuset med pållarna, löshoppar eller släpper dom, löslongerar, rider dressyr, hoppar, kör NH.
Ja, variera vardagen för hästen, du behöver ju inte alltid rida, utan kan ju köra NH eller trick eller löshoppa, longera.. Ja, det finns ju en massa. Eller vf inte bara sitta i boxen hos hästen och lyssna på dess ljuva tuggande på lite hö?