ridning på vintern

piggelin

Trådstartare
hur gör ni med ridningen på vintern?
jag blir så trött på mörkret, att rida samma grusväg varje dag med pannlampa börjar bli tråkigt. men var ska man rida? vågar man rida i skogen när det är mörkt?
vi har inte tillgång till belyst paddock eller ridhus

Sv: ridning på vintern

Jag ställer av när det övergår till vintertid.
Sätter igång hästen igen när det övergår till sommartid.
Passar mig, som har hästen på lösdrift hemma i stor skogshage hela vintern.

Jag jobbar heltid utanför hemmet.

jag rider inte ut i skogen när det är mörkt! då rider jag på ridbana istället och tar skogsridning dom dagarna jag är ledig och kan rida när det är ljust.

Alternativt åker iväg till ridhus

Ang tråden, jag har många gånger ridit i mörker/skymmning denna höst eftersom jag jobbat så mkt helg (är hemma hos hästen på helger då jag pluggar 20 mil bort på veckorna). Är det typ inte kolsvart när jag beräknas komma hem har jag inte pannlampa, är det kolsvart har jag lampan. Jag rider precis som vanligt.

*kl*

Jag rider också ungefär som vanligt.. Kanske inte på de snårigaste skogstigarna, men ändå ute på grusvägarna med pannlampan på. Belyst paddock har vi 10 min bort, samt ridhus på 30 min skrittavstånd, så ett par dagar i veckan rider vi där. Passar på att ta skogsrundorna de dagar jag slutar skolan tidigt och slipper rida i mörkret.

Eftersom jag bor i kalla mörka norrland skulle det vara en omöjlighet att INTE rida i mörker....en bra pannlampa funkar alldeles utmärkt och skogen är så underbar och stilla på kvällen....:D

Jag ger hästarna vintervila. Rider typ barbacka på lång tygel i skritt nån gång när jag är ledig, inte mer än så. Men jag kan rida i mörkret ute på grusvägen, men här ute blir helt kolsvart, inte en väglampa på flera km avstånd!

Nä, vintervila är gött, slippa kraven om ridning när allt är mörkt o tråkigt.

men hur långa är era sk vintervilor då? det är ju mörkt större delen på året.