Ridledarutbildning

G

Gaandur

Jo, jag har funderat på C-tränarutbildningen (Islandshäst) på Strömsholm men då ska man ha vissa behörigheter för att få söka in - nämligen avklarad ridledarutbildning. Men är det någon som vet om det krävs några behörigheter för att få gå ridledarutbildningen eller kan vem som helst söka till den? Om ni vet någon bra sida med information eller själv vet något om det här, svara gärna! All info om dessa utbildningar mottages tacksamt! :)

Sv: Ridledarutbildning

Jag tror du hittar all information du söker, på svenska islandshästförbundets hemsida! :)

Du hittar allt på SIFs hemsida. :)
Ungefär vem som helst kan söka. Har för mig att det finns någon slags åldersgräns,.. gick utbildningen förra året :) och jag hade inte gått någon kurs innan.
Dock måste man gå Hästkännedom (Bas) och Första hjälpen för att bli diplomerad.
Men du kan söka till Strömsholm utan att vara diplomerad, det viktiga är att du gått Ridledarutbildningen

okej, vet du om det finns någon möjlighet att "läsa upp sig" till diplomerad?
Tack så mycket för svaren (hade kollat SIF´s hemsida lite snabbt men nu har jag läst igenom det mesta tror jag):)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
9 180
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 139
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 493
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 277
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar