Sv: Ridhus!

Om man jämför med andra underlag på marknaden för en halv-en miljon som grannstallen har i sina ridhus där de tar ca 2000 kr/år för betydligt bättre ridhus och liknande.

Mycket beror såklart på hur efterfrågan och tillgång är i just det området.
Men jag håller fast vid att det inte är gratis med ridhus;)

Har också umgåtts med lite planer på att skaffa eget ridhus, men förstår att det är DYRT och att det tillkommer en massa kostnader som man inte tänker på när man inte är den som äger och driver stället.

Är det inte så med all hästverksamhet, folk vill att det ska vara så billigt som möjligt och ändå hålla hög kvalitet, och få tänker på att den som satsar tid, krafter, pengar och passion på någon form av hästverksamhet också måste leva och få det dagliga att gå runt? Väldigt få av de eldsjälar som håller på med häsar som jobb blir rika på det!

Tell me about it;)

Synd bara att det är så få som förstår det...
Fast det är kanske svårt om man bara ser resultaten på en bra/ mindre bra skött anläggning.

Min häst står i ett privatstall vid en ridskola. Det finns ett stort ridjus(20*60) och ett litet (16*32) en paddexpaddock (20*60) och flera stora gräsbanor.

Stora ridhuset kan jag dock bara utnyttja innan 15 och efter kl 22 på kvällen och på helger. Då jag jobbar till kl 18 på kvällarna och tycker att kl 22 är för sent att rida och antingen tävlar eller rider ut på helgerna (måste utnyttja tiden då det är ljust) så använder jag det nästan aldrig.

I det lilla är det så fruktansvärt dåligt underlag så det knappt går att gå där. Det är bra några dagar efter att de harvat men de görs bara ibland...

Just nu funkar paddocken utmärkt då det mest är plusgrader. Gräsbanorna får oftast inte användas (antingen har det regnat eller är för torrt) Dock betalar vi bara 1000:- per år så det är inte så mycket att gnälla på.

Ingen som har fler exempel på vad det verkligen kostar i drift med el och så med ett ridhus?? Ni som har ridhus har kanske någon koll på detta? =) vore intresant att veta för det är väl en del löpande kostnader kan jag tänka mig...

Jag rider i ridhus 1 gång/veckan.
Den ligger ca 2 km från vårat stall. Kostar 50 kr per gång.
Sen har jag ju hoppträning där också.

kör till ridhus och rider 3-4 ggr/vecka och betalar 500kr/år. Tyvärr rätt dåligt med lediga tider då skolan disponerar ridhuset mellan 8-16 och det oftast är träningar på kvällarna vid 18...så det är bara ledigt mellan 16-18 och från 21
Det är dock ett rätt stort 80X25 så man tycker inte det är så trångt om det är ett par till inne och rider.

Jag har 5 min bilväg till ett ridhus där det kostar 700/år. Det är ledigt väldigt mycket så det är bra! Om det fanns nåt att önska är det isåfall att underlaget kunde vara något bättre,men det duger kanon till mig som rider där ca 1g/v och är hobbyryttare.:D

Jag står uppstallad på en ridskola som har ridhus. Sedan så stod jag uppstallad i privatstall m ridhus och jag skulle inte klara mig utan:bow:

Vaddå bortskämd:rofl:

Liknande trådar

Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 841
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 998
Senast: nyttnick
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 450
Senast: Smurfoff
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
488
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt