M

Meya

Vilka här rider i ridhus?
Äger ni ridhuset själv(:P) eller hyr ni in er i ett?
Vad betalar ni i sånnafall i ridhushyra?:bump:

Om ni nu äger ridhuset själv... vad kostade det att bygga och driva?Berätta:)

Sv: Ridhus!

Vi har ett som ingår i stallet och i stallhyran.
Är ett 20*40 m stort och sköts om ganska ofta.

Tidigare har jag haft en ridhuskostnad på 200 kr i månaden, årskostnad på 2 000 kr.

Mitt tidigare stall var det snack om ridhus, kostnaden var runt 1,5 till 2 miljoner vad jag minns.

Jag har ett ridhus ca 5 min skrittväg från stallet. Det är en gymnasieskola som har det men man får rida där när det är ledigt. Det kostar 500 kr per termin. :)

jag har typ 4 min skritt till 2 ridhus och 2 paddockar.
sedan ca 5 min skritt till 2 andra paddockar.
och ca 30 min ridväg till annat ridhus och 2 paddockar.
och ev. ska det byggas ett till ridhus, ca 5 min skritt ifrån stallet.

Jag har stall på en ridanläggning med ridhus och ridbana.
Ridhus och ridbana ingår i boxhyran.

Innan bodde jag så skrittavståndet var ca 15 min till samma ridhus och då fick man betala 150 kr / mån och då får man rida hur mycket man vill både i ridhuset och ridbanan.

Ridhuset sitter fast med stallet. :p Gratis att rida där. :D

Grannstallet har också eget ridhus, 5200 kr i årskostnad. :crazy:

Jag har ett eget ridhus :D

Vill någon annan rida här får de betala 200 kr per månad eller 50 kr per gång. För mig kostar det nog betydligt mer än så ;)

Jag har ett eget ridhus 20x40 m, rider där stor sätt hela vintern och öven på sommarn.

Tänker inte tala om hur mycket det kosta osv...gillar inte sånt men vill man "låna" det så koster det 150kr gång.

Jag står på en gård med ridhus, så det ingår i stallhyran. Är inte där så ofta men det är skönt att ha när det är riktigt skitväder.

Ridhuset sitter fast med stallet. :p Gratis att rida där. :D

Grannstallet har också eget ridhus, 5200 kr i årskostnad. :crazy:

Jämfört med att bygga eget för över miljonen låter inte runt 5000 kr/år särskilt mycket.

Vi har ridhus vid stallet, jättelitet ca 15 x 30, men det ger iaf tak över huvudet. Ingår i stallhyran.

Innan jag flyttade in i det här stallet red jag i diverse olika ridhus kring det gamla stallet. Betalade mellan 1200 och 2500 i årshyra då.

Ridhuset byggdes för 12 år sen, kostnaderna är sedan länge betalade så man tycker att ridhuskort-kostnaden bör sjunka.

Fast samtidigt så måste det ju underhållas och om det är gammalt så blir det säkert allt dyrare att hålla det i bra skick.

Jag betalar 750 kr/termin (snabbt uträknat av mig själv:p 1500/år) Då finns det ett ridhus typ 61x24 och ett tält 40x20 + utebana, terrängbana. Tror man måste va medlem för betala detta priset.. Jag har ungefär 1 minuts skrittväg, 2 om pållan är på seghumör...:D

Det är i utmärkt skick, även underlaget. Ända som betalas är typ att de ska harva varje dag.

Men det kommer oundvikligen komma utgifter för de som äger ridhuset när de behöver byta underlag eller fixa själva huset.
Tycker inte man kan säga att bara för att startutgiften är betald så är det klappat och klart.
Tex skulle jag aldrig påstå att bilen är gratis att ha när jag betalat av den. Inte ens om jag bortser från bensinen.
Det kommer alltid nya utgifter om man vill hålla något i toppskick.

Jag är inte dum, det fattar jag ju också. Underlaget behövs inte bytas ut ofta, det är billigt också.

Jag har inte sagt att du är dum men ifrågasätter lite att du klagar på priset.
5200 kr i månaden är ju bara 100 kr per vecka och om man då rider där ett par gånger i veckan så tycker jag att det är ett bra pris!

Sedan verkar det som att du anser att det är näst intill gratis att ha ridhus när man betalt hela inköpspriset.
Jag anser att det också efter det kommer små kostnader då och då som gör att man måste ha pengar till att fixa ridhuset.

Sedan kan jag tycka att det är fullt normalt att vilja ta betalt för att andra nyttjar ens ridhus och sliter på underlaget mm. Men jag har uppfattat det som att du håller med mig där.

Jag kan inte riktigt förstå att du tycker att ridhusunderlag är en billig affär. Sist jag kollade så var det rättså dyrt att hålla sig med bra underlag.

Liknande trådar

Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 841
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 998
Senast: nyttnick
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 450
Senast: Smurfoff
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
488
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25