Sv: Ridhus - ni som byggt
Problemet med paddex inne är inte att det dammar om man inte vattnar, utan att det förvandlas till något cementliknande om man inte vattnar. Det problemet kommer förstås inte med en gång utan när man ridit ett tag.
Så har du lagt paddex inne - vattna som en besatt!
Jag har paddex ute och är supernöjd, men i somras fick jag vattna för att det inte skulle bli för hårt.
Däremot vet jag att Runsten som lagt ned multum på att få ett perfekt underlag inne och då satsade på paddex har fått byta allt sitt paddexunderlag. Det blev för hårt när de inte vattnade tillräckligt.
Vi har ett alldeles nybyggt ridhus med paddexunderlag. Luktar ingenting, låter jättemysigt när det rids på och ser ljust och fint ut.
Dammar ingenting överhuvudtaget och då har det inte direkt dränkts i vatten heller.
Var först väldigt skeptisk mot att ha paddex inne, men har blivit glatt överaskad! Är väl lite mjukt på sina ställen då det inte riktigt har satt sig än men fungerar mycket bra annars.
Problemet med paddex inne är inte att det dammar om man inte vattnar, utan att det förvandlas till något cementliknande om man inte vattnar. Det problemet kommer förstås inte med en gång utan när man ridit ett tag.
Så har du lagt paddex inne - vattna som en besatt!
Jag har paddex ute och är supernöjd, men i somras fick jag vattna för att det inte skulle bli för hårt.
Däremot vet jag att Runsten som lagt ned multum på att få ett perfekt underlag inne och då satsade på paddex har fått byta allt sitt paddexunderlag. Det blev för hårt när de inte vattnade tillräckligt.