Ridhus - ni som byggt

Sv: Ridhus - ni som byggt

Vi har ett alldeles nybyggt ridhus med paddexunderlag. Luktar ingenting, låter jättemysigt när det rids på och ser ljust och fint ut.
Dammar ingenting överhuvudtaget och då har det inte direkt dränkts i vatten heller.

Var först väldigt skeptisk mot att ha paddex inne, men har blivit glatt överaskad! Är väl lite mjukt på sina ställen då det inte riktigt har satt sig än men fungerar mycket bra annars.

Problemet med paddex inne är inte att det dammar om man inte vattnar, utan att det förvandlas till något cementliknande om man inte vattnar. Det problemet kommer förstås inte med en gång utan när man ridit ett tag.
Så har du lagt paddex inne - vattna som en besatt!
Jag har paddex ute och är supernöjd, men i somras fick jag vattna för att det inte skulle bli för hårt.
Däremot vet jag att Runsten som lagt ned multum på att få ett perfekt underlag inne och då satsade på paddex har fått byta allt sitt paddexunderlag. Det blev för hårt när de inte vattnade tillräckligt.

Sv: Ridhus - ni som byggt

Vart har ni beställt ifrån och vad har det kostat?

Fick hem två offerter som jag vart helt ställd över vilka priser!

Hej!
Jag skulle också vilja veta vad ett ridhus kostar, vore roligt om någon med erfarenhet av att bygga ett ville svara och berätta hur kalkylen såg ut och sedan blev.
:idea:Vi har en jättebra utomhusbana som jag fantiserat om att bygga ett ridhus över och då är ju redan grävarbetet till viss del avklarat.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 003
Senast: nyttnick
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
928
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix