Ridhus -Lönande eller tärande?

Sv: Ridhus -Lönande eller tärande?

Fast är 0-8 sand verkligen en bra investering miljömässigt för att strö på en parkering? Jag hade hellre valt en 2-4 makadam isf. Antagligen billigare och får man ändå ta hem ett lass så kvittar det ju om man har samma som till ridhuset...

Det är mindre dyrt att förlänga ett ridhus än att bredda det. Har en kompis som byggde 18x40 meter. Det var rejält dyrt att bredda med 2 meter så hon tog smalare.
Men det är hennes ridhus ock hon ansåg att det räckte för henne.

Det är mindre dyrt att förlänga ett ridhus än att bredda det. Har en kompis som byggde 18x40 meter. Det var rejält dyrt att bredda med 2 meter så hon tog smalare.
Men det är hennes ridhus ock hon ansåg att det räckte för henne.

Har med bjälkarna att göra. Det går någon gräns där vid typ 20 meter. Bredare måste man ha andra, kraftigare takbjälkar = Dyrare. Har jag hört i alla fall.....

Suck, 20x60 eller 20x40 är frågan. Ridhuset blir ju mest "för eget bruk" så 20x40 kanske räcker. Billigare i uppbyggnad, billigare med underlag. Vi har stort ridhus i närheten om vi behöver.

Senast ändrad:

Jag förstår inte riktigt; varför är det dyrare med ridhusunderlag än med ridbaneunderlag? För ridbanonr hittar man ju i nästan vart stall, så det måste ju vara billigare?

Hästmassören skrev:
Suck, 20x60 eller 20x40 är frågan. Ridhuset blir ju mest "för eget bruk" så 20x40 kanske räcker. Billigare i uppbyggnad, billigare med underlag. Vi har stort ridhus i närheten om vi behöver.

Bygg så att DU är nöjd och så att du har råd med det utan att vara beroende av att få det uthyrt!

Mitt ridhus är 20*40 och det tycker jag räcker gott till både ridning och körning. Det som inte går är väl att hoppa stora banor eller jättelånga serier, så om det är vad man vill ägna vintrarna åt bör man kanske bygga ett större.

Aningen bredare bana förenklar underhållet, men man får ju sätta det i relation till vad det kostar.

Liknande trådar

Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
19 739
Senast: Reville
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text... 2
Svar
28
· Visningar
5 112
Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 846
Senast: Mabuse
·
Ekonomi & Juridik Det finns säkert en del trådar om det, men "orkar" ärligt inte leta.. ;) Jag är sjukpensionär på 75%. Hitta ett jobb på 25% är... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
19 031
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka