Ridhjälm till Island

Nora

Trådstartare
Jag ska åka till Island väldigt snart. Min hjälm har inte blivit använd eller varit i någon kontakt med hästar sedan mitten/slutet av juni. Efter det har den blivit noggrant tvättad med tvål och vatten två gånger och en gång lade jag den i badkaret med ca. 50 grader varmt vatten och tvättmedel för att få den riktigt ren innan ridskolan börjar igen. Den har också hängt ute på min balkong i både regn och solsken. (Jag har fått tips om hur man kan tvätta hjälmen för att få den ren.) Min fråga är då; kan jag ta med den till Island utan att ha använt Virkon (eller annat desinfektionsmedel), eller är den inte tillräckligt ren och "bakteriefri"? Den luktar inte häst och verkar vara helt ren, men jag ville försäkra mig om att det går att ta med.

Tack på förhand!
(Jag är ny på Bukefalos och hoppas att det är här man kan ställa lite frågor om sådant.)

Liknande trådar

Islandshäst Hej! Tänkte att det vore lämpligast att fråga här i Islandshästforumet om detta ;) Jag ska iväg till Island och sommarjobba på...
Svar
4
· Visningar
3 186
Senast: BornAgain
·
F
Däggdjur Nybliven medlem, har ofta varit inne på bukefalos men tyckte att nu var det dags för mig att ta steget :) Min lilla sorgliga histora...
2
Svar
25
· Visningar
21 932
Senast: lilstar
·
Utrustning Mike har på begäran skrivit en faktatråd om lädervård som jag ankrar och låter ligga överst på sidan. Tack Mike! För att läder skall må...
37 38 39
Svar
773
· Visningar
216 833
Senast: tinaiva
·
  • Låst
Utrustning Mike har på begäran skrivit en faktatråd om lädervård som jag ankrar och låter ligga överst på sidan. Tack Mike! För att läder skall må...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
21 971
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023