F
Ferrero
Sv: Kanin-plötslig död
Usch vad hemskt! Jag beklagar..
Det värsta är att om det är släkt så kan det ju vara något genetiskt....eller det låter som om att det skulle vara det.
Det känns inte rättvist när de är så unga... kaniner är dåliga på att visa om de har ont eller hur ont de har... men jag har så svårt att tänka mig att min tomas hade ont... lika så dina kaniner, eftersom att jag klämde och kände på honom, och gör det fortfarande fast på mina andra kaniner, men han reagerade inte på smärta. Det är hemskt att inte veta vad problemet var...
Vet hur det är.
Min ena kaninhane matvägrade och dog sedan 2 dagar senare.
Han bodde då hos pojkvännens familj.
Tog hem honom på en gång och då började han äta litegranna och få i sig vätska.
Lämnade tillbaka honom dagen efter till familjen, då han bodde och stortrivdes med deras hona (han var självklart kastrerad).
Men kvällen därefter matvägrade han igen och försökte då få i honom vatten+socker, men gick inge vidare.
En timme senare tog han sitt sista andetag i min famn.
Ingen aning om varför han dog, eller om det har något samband med att hans far dog vid ungefär samma ålder, samt att hans son dog året innan även han vid ung ålder.
Usch vad hemskt! Jag beklagar..
Det värsta är att om det är släkt så kan det ju vara något genetiskt....eller det låter som om att det skulle vara det.
Det känns inte rättvist när de är så unga... kaniner är dåliga på att visa om de har ont eller hur ont de har... men jag har så svårt att tänka mig att min tomas hade ont... lika så dina kaniner, eftersom att jag klämde och kände på honom, och gör det fortfarande fast på mina andra kaniner, men han reagerade inte på smärta. Det är hemskt att inte veta vad problemet var...