ridhästlöp

P

puckis

Oj, vad kul det ska bli med ridhästlöp på täby i april. Jag blev så exalterad av inbjudan från nadja att jag råkade radera mailet med hennes nummer... Nån som skulle vilja PM.a mig?

Ska du dit och träna eller? Jag ska upp med mina 3-åringar till helgen, de ska få titta på startboxarna samt cantra runt på banan och se sig omkring. Åker upp på Fredag och hem på Söndag, längtar redan! Hoppas på att de sköter sig och allt går bra :bump:

:bow: åh tack! Vad glad jag blir av dina komplimanger, :love:
Jodå, jag tror nog att de ska sköta sig, valacken har haft väldigt mkt vårkänslor ett tag nu, kastar sig höger o vänster, sparkar bakut och är allmänt sprallig och nöjd med livet! :D

Ja, precis. Jag har verkligen längtat. Träningen är nu på måndag så jag måste ju anmäla mig..

Jodå, allt går om man bara ge sig f*n på det! Och det kräver givitvis både tålamod och envishet. Min ena pålle va svårlastad som åring och kunde stå o tjura i flera timmar innen han gick in, vi övade övade övade och pang så satt det! Idag är han självlastande och grinar inte ett dugg, åker ibland ett par gånger i veckan tillsammans med sin brorsa och det funkar finfint. Skam den som ger sig heter det ju :D

klart du ska vara med, nu när du har fått en transport o alla, öva öva varje dag :bump:

Ojojoj, va bra det gick med hästarna på Täby i helgen!!! Är förmodligen världens lyckigaste :bump:
De uppförde sig på allra bästa tänkbara sätt, startboxarna gick prima :banana:
Gjorde sina första snabbjobb (200 m) och det va väldigt uppskattat från hästarnas sida :D
Nu återstår bara att komma ur boxarna lite fortare, men det kommer med tiden, träningen och erfarenheten.
Jag är superglad, och det blev hästarna oxå när de fick springa ut i hagen och leka, de va inte särskilt förtjusta i att stå på box en hel helg, men det har de redan glömt :rofl:

Jodå, båda pojkarna är fuxar med bläs och vita fötter, och vi värmde upp på klinikvolten, vet inte om det var mig du såg på, hade en bekant som red en av hästarna på Söndagen, vilken dag såg du mig? Synd att jag inte visste om det, då kunde vi morsat på varandra. Tycker det är roligt o träffa nya människor. Vi åker förmodligen upp igen på Måndag, har en bekant som ska träna sin häst till ridhästlöp, och då kan jag lika gärna passa på att ta med mina upp igen o träna på mer boxar, övning ger ju färdighet! Vore kul att ses om du är där då? :bump:

Det var jätteroligt! Det fick bättre än jag hade förväntat mig, valcken tyckte att startboxarna va lite läskiga men gick in utan några större problem. Han va med om en ordentlig olycka i vintras med sulky och det tog ganska hårt på hans psyke tyvärr, men blir bättre hela tiden och det är huvudsaken, han blev en annan häst efter olyckan, från att ha varit kaxig och totalt orädd blev han vek och försiktig, men han litar på mig och det betyder massor. Att han hela tiden visar framsteg är det som gör att jag fortsätter med honom. Han är min "själahäst". En väldigt trevlig häst som jag tycker mycket om.
Tack för dina fina ord, det värmer. :bow:

först såg jag en vit o en fux ute på banan, sen en fux som var själv på klinikvolten (lördag). Jag red oxå fux med illrött täcke, busade ut ur atrapperna! Jag är där dagtid på måndag, brukar vara på fiket vid 10 tiden!Känns som jag alltid är på täby.........

Jodå, då var det mig du såg ensam på klinikvolten i Lördags, det var valacken jag red då, han fick gå ensam i Lördags eftersom jag red hingsten tillsammans med Frida och hennes häst (skimmeln), men på Söndagen fick han gå med brorsan och då var det lite roligare! De var inte så glada åt att stå på box hela helgen men vad gör man när det inte finns hagar att tillgå. Mina som annars går ute runt 15 timmar per dag tyckte inte alls att jag va snäll som stängde in dem, och de va ganska överladdade när jag tog ut dem i Lördags, men det var inte så mycket bus och påhitt som jag förberett mig på.
Hade med mig min bomlösa distanssadel att rida i, det finns lite mer att rida i med den, sen är jag rädd om deras ryggar, de växer ju fortfarande och kan muskla sig korrekt utan tryck med bomlöst. Varför är nästintill alla träningssadlar så trånga? Vill ha en som är vidare men det är svårt att hitta någon, har letat jättelänge med det verkar som det stor efterfrågan på dem, de är som bortblåsta! :D
Vi kommer förmodligen upp nån gång runt 10 eller 11 på Måndag, dessutom är det ju mycket lugnare ute på banan vid den tiden, på morgonen verkar ni ha kaos! :rofl:
Vore trevligt att ses och säga hej.
Har ett svagt minne av en häst som brallade ut ur atrapperna vid kliniken, minns dock inte var hästen hade för färg. Var det fler hästar där än din vid tillfället?
Försöker minnas ;)

det var nog bara jag som var där just då, det var ju ganska sent.Jag tycker dom bomlösa träningssadlarna funkar bra, har hittils aldrig (15år) haft ryggproblem på hästarna, men det kan ju bero lite på att jag rider "dressyr" på dom i vanlig dressyr sadel nån gång i vecken!Tyvärr håller vi på och byter stall just nu så jag kan inte ens erbjuda dig att låna nån paddock :cry:.Hoppas dina pållar överlever ändå. Vad är det för stamm på valacken?

Det verkar vara många som byter stall däruppe nu? Är byggnaderna verkligen i så dåligt skick eller vad då? Du ska ha all världens heder för att du erbjuder dig att låna ut en paddock om ni haft någon, :love:, man blir glad av att bara få höra sånt. Hädanefter blir det nog bara till att stanna över en natt, det räcker både för mig och hästarna, du skulle sett vilket race de hade i hagen när de kom hem!!! :bump:
det var t.o.m så att jag började be till gud att de snart skulle sluta :crazy:
Men det lugnade ner sig efter ett par timmar.
Hästarna är e.Garanti som i sin tur är efter Probat.
Valackens mor är Nostalgia, hingsten är u.Narissa. Meningen var att de skulle köras i par men eftersom jag alltid varit förtjust i galoppsporten tänkte jag även prova dem där. Hingsten är fullt körbar, valacken går dock inte att köra efter olyckan han var med om, trodde jag skulle få ta bort honom men han är en envis :devil: den här hästen.
Vart har du ditt stall nånstans? Jag hittar inte så bra där ännu, första gången för både mig och hästarna att vara "inside".
Vart kan man få tag på de bomlösa träningssadlarna nånstans? Vill ha vill ha vill ha vill ha....

stallarna är i ännu sämre skick än vad som är officiellt. över 1000ggr högre mögelhalter än högsta tillåtna!! vi är just nu utspridda i olika stallar, tackolov har vi bara 6 hästar. mina sadlar är köpta i england, du får gärna prova en om du vill.vi kan väl höras om mötesplats närmare måndag? skälet till att jag frågade om stamm är att min första häst var en arabhingst vid namn Chalif e. madar. men det vat ju ganska många år sedan.............

Ojdå, det va inte roligt att höra! Trodde inte de va i sååå dåligt skick, man kan inte mer än beklaga. Vet att en del hästar har varit sjuka och presterat dåligt pga av stallarna, så ska det inte behöva vara.
England, kan bli lite långt att åka för att bara köpa en sadel, kanske kan hitta någon som ska dit och skicka med pengar. Jag har inte bråttom med att hitta någon men visst letar jag, trivs väldigt bra i min bomlösa distanssadel, den väger inte särskilt mycket heller, lättare än vanlig bomsadel.
Vi kan ju höras framåt helgen och se om vi hinner träffas. Ska fortsätta att sortera post och fakturor, inget roligt men det måste göras, det är inte bara bra saker med att ha eget företag.
Tyvärr känner jag inte till Chalif, har inte hållt på med araber så länge. Har du bara engelska nu eller?
Sköt om dig. :)

Liknande trådar

Fritid Finns det nån pålitlig app som blockerar sms, alltså från nummer jag väljer ska vara blockerade? Den får ju inte råka blockera sms jag...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: Masse
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 988
Senast: Vallmo
·
Hundavel & Ras Vår har i dagsläget en Finsk lapphund. Han är världens finaste, men börjar dock bli lite till åren. Han har aldrig varit mycket för dom...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Kibani
·
Övr. Barn Min dotter i tioårsåldern har alltid haft problem med sitt humör när hon inte får som hon vill. Hon blir ledsen, sur och tjurig, hänger...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
14 677
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar