Ridhästar E: Songline!?

Mysaan

Trådstartare
Jag har ju sett att han inte har så gamla avkommor men finns det någon som vet hur hans avkommor är som ridhästar? Har de presterat något som ridhästar? Hur är ridbarheten?

Sv: Ridhästar E: Songline!?

Jag träningsred en avkomma efter Songline som tillslut skulle säljas som ridhäst, När jag skola om honom var han mkt positiv o lättlärd och de nya ägarna är jättenöjda med honom! Just han kommer väl aldrig gå grand prix i dressyr, men för övrigt är Songline avkommer min personliga favorit för dom är så himmla trevliga att ha och göra med.

Låter väldigt bra. Är dessa hästar mest passande som dressyrhästar tro? Såg på annonsmarknaderna att det är endel Songline avkommor och han är ju själv ruskigt snygg.

Hästen i fråga hade startat i häcklöp och var en mkt god hoppare. I somras hyrde jag in mig på en del i en häst för att starta över häck, just för att det var en Songline avkomma. Och hon visade sig vara en naturbegåvning mkt god och VILLIG hoppare, skulle jag ha möjlighet att köpa ett fullblod finns det bara en hingst för mig.

Låter ändå som att jag gjort ett bra val även om damen är lite stressig just nu

så du har köpt en:) Lycka till med den!

Ja elelr just nu har jag henne på lån. Men tanken är att hon så småningom ska bli hopphäst eller fälttävlan vi får se lite.

Du kanske känner igen damen i fråga. Inchgower heter hon.

Var har du hittat henne? Jag känner igen henne. Men stoet som jag "kände" hette Inchgower, fast kallades för Ninja?

Som jag skrev i mitt inlägg precis ovanför ditt så heter hon Inchgower men jag kallar henne Inka

Hej !
Såg länken songline och reagerade direkt. Jag har ett sto efter songline som blir 4 till våren. Aldrig startad galopp och kommer troligtvis inte göra det heller. Tanken är att ev ha som hopp fälttävlandshäst. Kelsjukaste hästen i stallet!

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
IT & mobiler Mitt bibliotek har gått över till libby och jag fattar verkligen inte var jag ska trycka eller göra inställningar för att kunna ladda...
Svar
0
· Visningar
156
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 109
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII