Ridgymnasium

Hollister

Trådstartare
Går i nian ochhåller på och kollar på massa olika gymnasium. Jag och en kompis är lite inne på antingen svedala eller varberg ridgymnasium. Våra föräldrar tycker det hela verkar bra, men undrar såklart hur det är med lärarna...
Någon som vet hur lärarna är? Detär ju väldigt små skolor så jag kan tänka mig att det kan vara lite halvbra "/
Snälla någon som har gått där eller har hört eller vad som helst?

Sv: Ridgymnasium

Får jag fråga var du bor?
Har inte gått på nån av skolorna du nämner, men gick ridgymnasium i Göteborg om det kan vara nåt? Vet även att Plönninge är bra. :)

Jag kan bara svara utifrån hur det var när jag gick där... (Gick i Varberg)
Jag tyckte att det var blandat. Många lärare var jättebra och andra lite mindre bra...
Men så kan jag tycka att det är var man än går...
Mycket ligger ju på en själv... Orkar man inte plugga så får man räkna med att det går sämre.. Många tycker då att det är lättare att skylla på att lärarna har varit dåliga.. (Så tyckte jag att det var lite i min klass..)
Men bara man anstränger sig själv så tycker jag absolut att de var kvalificerade och bra. Många av eleverna gick ut med väldigt bra betyg!
Just ridinstruktörerna var jätte, jättebra! Och jag har hört att allting ska ha förbättrats ännu mer nu! :)

Tänker följa den här tråden med intresse! :p
Är i samma situation, funderar också på något ridgymnasium. Har dock inte den blekaste aning om vad egentligen, hehe.
Men någon som vet något om Nuntorp? Det är väl det jag är mest inne på nu. :laugh:

Får jag fråga var du bor?
Har inte gått på nån av skolorna du nämner, men gick ridgymnasium i Göteborg om det kan vara nåt? Vet även att Plönninge är bra. :)

Jag bor i stockholm, men är inne på att gå antingen internat eller dela lägenhet med en kompis :)

har bara medis just nu, men om jag skulle börja på SRG skulle det bli en foderhäst iallafall :)

jag funderar också på att byta till ett ridgymnasium i stockholm någon som vet om något bra :D?

Och jag går på Bollerup nu, ska ta studenten i vår, och jag har nog haft de 3 bästa åren i mitt liv här :D

Gick på strömsholm och hade 3 superroliga år som jag lärde mig en hel del på, nu vet jag inte riktigt hur det är där med tanke på nya gymnasiereformen och så:/

Har inte heller gått där men gick tre superår på Vretagymnasiet, det förändrade helt och hållet mitt liv. Man kan bo på skolan om man vill och ha med egen häst också.^^ (Dock pendlade jag och hade hästen hemma :D, bodde ändå skapligt nära).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: Äpplet.
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
802
Senast: miumiu
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 169
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 688
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka