Sv: Rider ni ut i dressyrsadel?
jo, har man en sadel som ligger som den ska så är det nog absolut inget skadligt för hästen att gå med samma. det optimala är väl att ha två sadlar som är utpassade och ligger perfekt, som man kan byta mellan, men det kan som sagt bli ganska så dyrt...!
och som du säger, i och med att du mest rider dressyr så kanske det inte lönar sig att skaffa en till sadel.
Tillägger: Varför skulle det vara bra att byta sadel om man har en utprovad som ligger bra på hästen?
Jag har hafft ett litet helvete att hitta något som ligger bra på min damcyckel till häst o det var INTE billigt så skulle jag ha en hopp/allround sadel som ligger lika bra lär det kosta minst lika mkt.. Känns rätt bortkastat med tanke på att jag huvudsakligen rider dressyr med honom.
jo, har man en sadel som ligger som den ska så är det nog absolut inget skadligt för hästen att gå med samma. det optimala är väl att ha två sadlar som är utpassade och ligger perfekt, som man kan byta mellan, men det kan som sagt bli ganska så dyrt...!
och som du säger, i och med att du mest rider dressyr så kanske det inte lönar sig att skaffa en till sadel.