Rider alla ut?

C

Cindybell

En sak jag undra bara , rider alla här ut med era hästar? Jag kan rider alltid ut så för mig är det självklart!Men ni som inte gör det , undrar jag varför??

Sv: Rider alla ut?

Jag rider inte alltid ut, rider i paddocken ibland. För att jag och hästen behöver oss en genomkörare då och då.

Jag rider ut, men inte alltid. Men du kanske fråga efter de som ALDRIG rider ut?

ja det borde jag ha skrivit! :grin:
Någon som ALDRIG rider ut?

Jag rider på ridbana ungefär två-tre ggr i veckan inkl träningar. Annars rider jag ut.

Men vet endel som har tävlingshästar som aldrig skulle ta ett steg utanför gårdsplanen och ridbanan.

Jag försöker rida varierat, för det tror jag hästarna mår bäst av! Tex hoppning 1 dag/ vecka Dressyr 2-3 dagar/ vecka uteritt alt körning, om hästen är inkörd 2-3dagar/ vecka.

Jag rider ut någon gång ibland. Man måste variera träningen lite ju! :angel:

rider ut nästan jämt, rider på bana/i ridhus en eller ett par ggr i veckan, vissa veckor inte alls...

Jag rider ut ca 5 dagar i veckan minst. Sen 1-2 pass i paddock (hoppning/dressyr/markarbete)/vecka och ca 1 dags vila/vecka. Om nu inte ett av passen i skogen "räknas" som vila ibland:laugh:

Försöker rida ut minst 1 ggr i veckan, eller så låter jag någon annan rida ut hästen så jag slipper:D

har en lite speciell häst som ser spöken vart hon än går, ibland går det inte ens att lämna stallplan...när hon får syn på nått så blir det åka av...pust! därav en anledning till att det inte blir så mycket uteritter!

En annan är att hon är väldigt het och stark, så har jag varit ute och galopptränat är hon HEMSK att rida dressyr på dagen efter, då är det liksom bara att börja om igen. Så är alltså ingen fröjd att rida ut på, men försöker variera arbetet på ridbanan med hjälp av bommar, gymnastikhoppning, tömkörning mm.

Min rids mest på bana, avskrittning i skogen ca15 min. Så hon får se annat än grus. (5årig quarter under utbildning)

Rider i princip alltid ut, trivs bäst där även om jag rider i paddock/ridhus också.:D

Jag rider nästan alltid ute i skogen. Det är det som ridning innebär för mig - att få komma ut i skogen, och komma mycket längre bort till roliga platser än om jag hade gått för egen maskin. :)

Men likväl älskar jag dressyrarbete, men det blir väl max 1 pass per vecka om ens det, på bana.

Jag rider ut alla hästar 3-4 gånger per vecka samt skrittar alltid fram och av i skogen.

Det var först när jag köpte en häst för ett par år sedan som jag förstod att det finns människor som inte rider ut. Varje gång jag red ut så var det hopp/studs/sken. När hon blev rädd för något (t ex en sten) så vände hon på en femöring och stack, hon stannade inte fören vi stod på gårsplanen, detta kunnde hända 1-5 gånger per uteritt. Ibland tog hon egna initiativ och då låg jag halft sönderslagen någonstans ute i skogen. Det var väll inte speciellt sunt men jag gav mig inte utan efter ett par månader fungerade hon fint i skogen såväl ensam som med andra hästar. Jag hade väll tur antar jag, det hade inte behövt sluta så lyckligt.

Jag rider ut alldeles för ofta :o Skulle helt klart behöva rida mer dressyr på 7-åring, men det blir att man ger sig ut i skogen istället. Jag måste skärpa mig med min ridning!
Men man får se det från den ljusa sidan - hon är en jättebra uteridningshäst! :D

EDIT: Oj, sex år är hon ju. Jag tror att tiden går snabbare än vad den faktiskt gör. :p

Jag rider nästan alltid ut. Har träning i ridhus en gång i veckan. Utöver det rider jag (ibland) på vall/stubbåker här hemma, annars alltid i skogen.

jag rider UTE varje dag :D
ännu har vi ingen ridbana, så vi kör dressyr o.s.v. ute också ;)

Liknande trådar

Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
222
Senast: Sryoqwe
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: Roxy
·
Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 194
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar