Riddare i stockholm?

C

CCorneliaa

(Vet inte om tråden ligger rätt men flytta den gärna annars!)
Jag vet att det finns många liknande trådar men hittar ingen om riddare i stockholm.
Så, vart finns ni?
Jag vill jätte gärna bli riddare men har aldrig testat förut så det kunde vara bra om ni kom med lite tips.

Undrar också om man får tävla om man är 14 år och har en maxad D-ponny/liten häst.
Eller är vi för små?

:smirk:

Sv: Riddare i stockholm?

(Vet inte om tråden ligger rätt men flytta den gärna annars!)
Jag vet att det finns många liknande trådar men hittar ingen om riddare i stockholm.
Så, vart finns ni?
Jag vill jätte gärna bli riddare men har aldrig testat förut så det kunde vara bra om ni kom med lite tips.

Undrar också om man får tävla om man är 14 år och har en maxad D-ponny/liten häst.
Eller är vi för små?

:smirk:

För att få delta i Rikstorneringen skall riddaren vara mantalsskriven i Sverige och vara fyllda 18 år.
det finns två föreningar som håller till runt Stockholm
Nordic Knight & Celers Nordica kolla på deras hemsidor

Okej, men då kan vi ju träna ett par år i alla fall :D

Har en god vän som är med i Nordic och jag har för mig att hon har sagt att hästen måste vara över ponnymått. Kolla det!

Ok, men jag har fått för mig att nordic har det som regel hos sig också. Men jag kan ha fel!

Även i Celeres Nordica måste din häst vara över ponnymått.

Mig veterligen har vi inte någon sådan regel i nordic (över ponnymått dvs). Så länge ekipaget ser bra ut tillsammans och fungerar bra och säkert ihop så tror jag att ni är välkomna. Dock blir det inte ktuellt med SM för er pga mankhöjd och åldern men vanliga spel borde det inte vara några problem med. Ta kontakt med oss via hemsidan www.nordicknights.com och varför inte komma och prova på hos oss!

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 273
Senast: LiviaFilippa
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 899
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 238
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar