Ridbyxor med hög midja

Design05

Trådstartare
Tips på ridbyxor med hög, inte så smal, midja. Helskoning eller grip, gärna ganska stretchiga. Ge mig tips och idéer :)

Tack för tips :) Candela har jag haft flera par :love: men skulle önska något rymligare i midjan utan att behöva gå upp en storlek :o vill minnas att linningen var ganska stum? Men kanske den uppdaterade modellen är mer följsam?

Back2Back har en modell som är rätt hög i midjan, med 3 knappar och bred linning. Minns inte namnet på själva modellen. Jag gillar att de är höga och "håller in" lite utan att blir supersmala i midjan. Bra kvalité också.

Pikeur Lugana är högre i midjan och finns även i storlekarna 44-46-48
Ja, flera Lugana har jag haft så kanske ska prova ett par sånna igen. Problemet är att jag ligger på 38-40 (kanske mer 40 nu....) i storlek men inte så smal om midjan, går jag upp till 42 blir midjan lagom men benen för vida och LÅNGA. Får prova mig fram :)

Tack för alla tips :)

Ja, flera Lugana har jag haft så kanske ska prova ett par sånna igen. Problemet är att jag ligger på 38-40 (kanske mer 40 nu....) i storlek men inte så smal om midjan, går jag upp till 42 blir midjan lagom men benen för vida och LÅNGA. Får prova mig fram :)

Min stallkompis har samma problem som du men, hon special beställer ifrån Pikeur för hon orkar inte prova fler byxor. Hoppas att du hittar en modell som du trivs i!

Har Pikeur någon barnmodell med hög midja?
Jag har aldrig lyckats prova ett par i normal storlek som passar mig, alldeles för stora..

Men kan också tipsa om Horze Desiree! MIg passar dem inte riktigt men verkar uppfylla kraven!

Jag vill också ha hög midja på mina ridbyxor och köpte ett par CRW Stevie.
Supersköna, men de verkar inte finnas i lager längre...

Lugana finns i en modell som heter lugana strech. Den har en midja som är 1 cm högre och 2 cm vidare i samma storlek. Kanske kan vara nåt?

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Kläder & Bli fin Jag red i helgen och har ganska nya sköna ridthigts med hög midja, lite tjockare fluff på insidan. Jag ville inte riktigt hoppa ur dem...
Svar
17
· Visningar
1 162
Senast: Angel
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 682
Senast: Murray
·
Utrustning Jag behöver fylla på mitt lager med vinterridbyxor och vill ha era tips! :D Önskvärt är högre midja och gärna softshell/annat lätt...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
14 470
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård