Vinterridbyxor

Nu har jag testat Zaczess med teddy några fler gånger, de är verkligen supervarma men ja, de glider ner lite grann. Så de får bli när de verkligen behövs.

MDs leggings med fleecefoder kommer mer vara standardbyxorna för mig, gillar dem efter typ 1 veckas användning! Hade velat ha högre midja men det funkar för de sitter kvar precis som deras vanliga och stör inget alls i smidigheten. Hade kunnat köpa ett par till om jag inte redan hade andra par att byta med.

Nej vet ni vad, nu glider MD också 😅 Jaja.

Klämde på Alequis idag när jag besökte närliggande hästbutiken. Deras ”vintertajts” var aom ett par vanliga tajts i lite tjockare tyg. Inte ens flossad insida.
Tur jag inte köpte dem.

Lätt necro på temat, men fick hem zaczess teddy 2.0 i större storlek idag, men blir fasen osäker 🤔
Enligt deras måttabell så skulle XL va lagom (midja 100 å höft 120) men gick knappt att få på och röra sig va ingen hit, så blev byte.
2xl är fortfarande ett äventyr att få på sig, fast jag kan köra ner en arm i sidan ner i benet utan problem.
Och fasen va hög midja, upp till behån. Inte direkt lockande att sätta bältet där riktigt..
Lång i benen va de oxå. Inte provat dom med vinterstövlarna än.

Men, känns den storleken rimlig? Jag brukar beställa efter dom måtten annars. Har 46 i jobbyxorna, 46 i hööks sure seat (men är en fight). 173, så hyfsat lång, och 98kg. Så lite förvånad att dom sitter som dom gör 🤔 på hemsidan så ser midjan inte så hög ut, och större rumpor som fått midjan förbi..

Men samtidigt så verkar det va de byxorna som ska va varmast? Och som finns i större än typ 44? Och dom går ju upp ordentligt i ryggen iaf...🙈
Blev initialt sugen på att beställa teddy-fleece byxorna oxå iom att jag hällre vill ha gylf å knapp än leggings...men gylfen ska ju som va i grenen då, inte under bysten 😅

Lätt necro på temat, men fick hem zaczess teddy 2.0 i större storlek idag, men blir fasen osäker 🤔
Enligt deras måttabell så skulle XL va lagom (midja 100 å höft 120) men gick knappt att få på och röra sig va ingen hit, så blev byte.
2xl är fortfarande ett äventyr att få på sig, fast jag kan köra ner en arm i sidan ner i benet utan problem.
Och fasen va hög midja, upp till behån. Inte direkt lockande att sätta bältet där riktigt..

Men, känns den storleken rimlig? Jag brukar beställa efter dom måtten annars. Har 46 i jobbyxorna, 46 i hööks sure seat (men är en fight). 173, så hyfsat lång, och 98kg. Så lite förvånad att dom sitter som dom gör 🤔 på hemsidan så ser midjan inte så hög ut, och större rumpor som fått midjan förbi..

Men samtidigt så verkar det va de byxorna som ska va varmast? Och som finns i större än typ 44? Och dom går ju upp ordentligt i ryggen iaf...🙈
Blev initialt sugen på att beställa teddy-fleece byxorna oxå iom att jag hällre vill ha gylf å knapp än leggings...men gylfen ska ju som va i grenen då, inte under bysten 😅
Alequi har ju också gjort ridbyxor med teddy, men har inte koll på deras storlekar.
Gissar att deras har bättre strech..

Jag har teddyfleecebyxorna. Jag har stl M i mina andra byxor från Zaczess, så beställde samma storlek. Tycker dom sitter mycket hårdare i midjan än mina andra. Antar att det beror på att tyget är tjockare. Hade föredragit ofodrat tyg just i midjan tror jag. Dom var höga i midjan, men kommer inte ihåg hur höga just nu. Kan försöka komma ihåg att prova dem igen och komma med ett utlåtande :)

Är Teddy 2.0 jag köpte, så ingen fluff i midjebandet.
Men dom ser ju bra ut på mig, men förstår inte riktigt hur dom med mer kurvor än mig fått på sig dom 😅
20241024_144543.webp

Man känner sig lite slank iaf xD men upplever fortfarande att jag skulle vilja få upp dom lite mer i grenen. Men de är förmodligen mjukare i sömmarna än mina från Hööks är. 22% spandex iaf..
20241024_144605.webp

Jag har dom förra, köpte förra året. Dom var ju väldigt stora i storleken. Sjukt varma och det går inte att ha på sig vid plusgrader om man inte vill svettas ihjäl.

Men jag upplevde inte dom som så höga i midjan, visserligen gled dom ner hela tiden. Dom bör passa denna vintern då jag levt på bubbel och chips denna sommaren 🙈

Följer! Blir spammad på insta med reklam från både zacsess och alequi... Jag är långbent med stor rumpa och lår, strl 44 på Hööks, är det måhända XL på zacsess då?

Följer! Blir spammad på insta med reklam från både zacsess och alequi... Jag är långbent med stor rumpa och lår, strl 44 på Hööks, är det måhända XL på zacsess då?
Dom här är som stummast i midjedelen, men som sagt så kunde jag då köra ner en arm i sidan 🙈 (och hade såklart ångestdrömmar inatt där jag hade byxorna typ över huvudet...) och mudden längst ner är ordentligt lång, iaf i 2xl. Sure Seat så hamnar mudden typ 10-15cm upp efter vaden.
Kan mäta mina lår imrn och ge dig ett hum. Vaderna ligger på 40-41 nått.
Jag kommer inte riktigt i Hööks byxor i XL (och dom har typ inget i 46 å uppåt), så mindre än mig är du iaf, så 2xl borde va för stora 😅

Dom här är som stummast i midjedelen, men som sagt så kunde jag då köra ner en arm i sidan 🙈 (och hade såklart ångestdrömmar inatt där jag hade byxorna typ över huvudet...) och mudden längst ner är ordentligt lång, iaf i 2xl. Sure Seat så hamnar mudden typ 10-15cm upp efter vaden.
Kan mäta mina lår imrn och ge dig ett hum. Vaderna ligger på 40-41 nått.
Jag kommer inte riktigt i Hööks byxor i XL (och dom har typ inget i 46 å uppåt), så mindre än mig är du iaf, så 2xl borde va för stora 😅

Jag får ta och mäta mig helt enkelt... Hööks byxor är alltid superkorta på mig, tighta i låren, men antingen bra eller stora i midjan.

Är jätte sugen på alequis tights. Har den gamla modellen från zaczess med fleece foder. Dom är inte speciellt tjocka o tycker dom är konstiga i passformen. Har M i vanliga fall i zaczess men vad tvungen att ha L i den modellen. Skit konstiga är dom. Men dom är inte varma nog i minis grader utan måste ha underställ då. Någon som vet hur alequis är i storlek med fleece? För deres vanliga tights upplever jag som stora i storleken. Har den gamla vintermodellen dom tyvärr inte är speciellt tjock heller.

Är jätte sugen på alequis tights. Har den gamla modellen från zaczess med fleece foder. Dom är inte speciellt tjocka o tycker dom är konstiga i passformen. Har M i vanliga fall i zaczess men vad tvungen att ha L i den modellen. Skit konstiga är dom. Men dom är inte varma nog i minis grader utan måste ha underställ då. Någon som vet hur alequis är i storlek med fleece? För deres vanliga tights upplever jag som stora i storleken. Har den gamla vintermodellen dom tyvärr inte är speciellt tjock heller.
Har inte testat några av alequis vinterridbyxor, men de har väl ingen ”gammal” vintermodell? Eller?
Deras vanliga tights i modellen Noma är definitivt inte stora.

Har inte testat några av alequis vinterridbyxor, men de har väl ingen ”gammal” vintermodell? Eller?
Deras vanliga tights i modellen Noma är definitivt inte stora.
Jo den som heter Terra. :) men är inte så varma tycker jag. Behöver mycket varmare. (modellen jag har, är den från förre året, så har inte ens borstad fleece)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor
  • Hästen har ingen respekt för bommar
  • Föl 2023

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka