Vinterridbyxor

Är jätte sugen på alequis tights. Har den gamla modellen från zaczess med fleece foder. Dom är inte speciellt tjocka o tycker dom är konstiga i passformen. Har M i vanliga fall i zaczess men vad tvungen att ha L i den modellen. Skit konstiga är dom. Men dom är inte varma nog i minis grader utan måste ha underställ då. Någon som vet hur alequis är i storlek med fleece? För deres vanliga tights upplever jag som stora i storleken. Har den gamla vintermodellen dom tyvärr inte är speciellt tjock heller.
Har du provat zaczess med teddy? De är helt annorlunda än de med fleece. De med fleece frös man ihjäl i. De med teddy är jättevarma och tjocka. Dock ungefär samma passform, men jag offrar mig då de är de varmaste jag hittat

Har du provat zaczess med teddy? De är helt annorlunda än de med fleece. De med fleece frös man ihjäl i. De med teddy är jättevarma och tjocka. Dock ungefär samma passform, men jag offrar mig då de är de varmaste jag hittat
Men du har inte testat Alequis? För gillar passformen mer på dom än Zaczess överlag :D

Ah! Ska bli intressant se vad folk tycker då

Hur tycker du deras passform är jmf med Maya delorez?
Jag har inte testat några av alequis vinterridbyxor. Gillar deras vanliga tights Noma. Skulle säga att de liknar MD performance i passform, fast tyget är något rejälare + sitter stadigt på plats. Lite längre ben.

De är ju väldigt stor skillnad mellan modellerna så känns inte som att det går att jämföra så..
Intressant, jag tycker grundpassformen är rätt lika även om modell, tyg och skärning skiljer. Vi kanske menar olika när vi säger passform 🤔 Däremot är de väldigt ojämna i storleken MD. Men det är de inom exakt samma modell med

Intressant, jag tycker grundpassformen är rätt lika även om modell, tyg och skärning skiljer. Vi kanske menar olika när vi säger passform 🤔 Däremot är de väldigt ojämna i storleken MD. Men det är de inom exakt samma modell med
Alltså det är ju extremt strechiga tights vilket gör att de anpassar sig till ens kroppsform lite oberoende av hur en är byggd. Det är väl fördelen med både MD och Alequi :)

Alltså det är ju extremt strechiga tights vilket gör att de anpassar sig till ens kroppsform lite oberoende av hur en är byggd. Det är väl fördelen med både MD och Alequi :)
Så då går modellerna att jämföra? Eller tappade jag dig helt nu 🙈

För mig är grundpassformen t ex förhållandet i storlek mellan lår och midja, eller låt och smalben etc. Det blir ju som du säger mycket mer förlåtande med stretchiga tights. Men jag får t ex ändå området där det inte smiter åt, typ för stort i midjan men behöver inte vara midjan utan kan lika gärna vara vid knäna eller låren med zaczess, vilket jag inte får med MD. Sen tycker jag t ex bäst om den jättehöga midjan i MD function, men jag har inte glapp i midjan i någon av MDs modeller

Jag skulle dock gärna hitta ett alt. För MD function har en skräpkass materialkvalitet. Och zaczess har inte bra passform på mig alls.

Får helt enkelt kolla upp alequi lite närmare. Hade missat deras teddy.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka