Ridbyxor hemma

vinkelina

Trådstartare
Ni kommer från stallet en 20 tiden och går i duschen en 21:30 (eller senare) och sedan sängen. Orkar ni då byta om, eller traskar nu runt i ridbyxor hela kvällen?
 
Sv: Ridbyxor hemma

Haha!! Ridbyxor såklart:) om jag ens orkar duscha;)
 
Sv: Ridbyxor hemma

Jag duschar eller byter om direkt. Det är sällan nu för tiden att jag går i ridkläder hemma. Däremot när jag jobbade med häst 24/7 så var det de enda kläder jag använde. Duscha gjorde man direkt innan läggdags eller inför att vara civilklädd :D
 
Sv: Ridbyxor hemma

Duschar och byter om så fort jag kommer hem, med undantag för att jag tar en promenad med hundarna innan
 
Sv: Ridbyxor hemma

Jag lägger ridbyxorna i "hästhallen" och går nog sen omkring i trosor resten av kvällen:) Går inte ofta omkring i ridbyxor hemma, om jag inte bara är inne en stund, och sen ska ut i stallet igen.
 
Sv: Ridbyxor hemma

Jag har en ljusbeige soffa och vågar inte ha byxor som kan vara smutsiga i den. Så jag tar alltid av mig och går i trosorna eller sätter på mig mysbyxor.
 
Sv: Ridbyxor hemma

Mina ridbyxor är skönare än mjukisbrallorna så jag har dem ofta på ett tag iaf :p

Nu är det så varmt så de åker av ganska fort.

När jag bodde hemma fick jag springa rakt genom huset ut på balkongen oavsett väder å så bytte jag om direkt då mamma å brorsan var superduperallergiska så de knappt kunde se en häst på bild så alla stallkläder fick hänga ute på vädring på balkongen.
 
Sv: Ridbyxor hemma

Jag duschar som standard när jag kommit hem, annars så tar jag helst av mig byxorna och springer runt i underkläderna. Kan poängtera att det inte är en bra idee att öpnna dörren i underkläderna :angel:
 
Sv: Ridbyxor hemma

Jag går i mina underbart sköna ridbyxor hela kvällen så vida jag inte har på något av mina tajtare par, då byter jag till mer löst sittande när jag kommer hem. Duschar varje morgon och då det inte är så bra att duscha för mycket försöker jag undvika att göra det på kvällen också.
 
Sv: Ridbyxor hemma

Jag brukar duscha direkt, men om jag inte gjort det så hade jag ändå bytt om omedelbart. Det är totalförbjudet att sitta i möbler iklädd rid/stallkläder hemma hos mig.
 
Sv: Ridbyxor hemma

Jag knallar runt i dem tills jag går o lägger mig eller hoppar in i duschen.
Vi har ett vardags vardagsrum där vi får sitta med arbetskläder mm :-) förr när vi inte hade det bytte jag om innanför dörren typ :-)
 
Sv: Ridbyxor hemma

Jag traskar runt stallklädd om det inte är så att jag är väldigt hårig, lerig, spånig eller höig. Byter i stort sett alla kläder dagligen så dom blir ju inte smutsiga eller luktar häst direkt.
 
Sv: Ridbyxor hemma

Jag bor själv och på gården där jag har hästarna så jag springer en del mellan stallet och huset, orkar inte byta om så jag har ridbrallorna på. Det är ju jag som städar och hund har jag också så det blir ju hårigt och skitigt hur som...

När jag bodde hemma hos föräldrarna bytte jag om däremot.
 
Sv: Ridbyxor hemma

Jag byter om direkt när jag kommer hem, oavsett var jag har varit och vad jag har på mig.:p Hemma är det mjukisbyxor som gäller (eller shorts när det är varmare).
 
Sv: Ridbyxor hemma

Jag är superbekväm så direkt när jag kommer innanför dörren går jag och byter om till mina älskade mjukisbrallor! Samma sak när jag kommer hem från jobbet. Oftast blir det en dusch först och sedan på med mjukisarna!
 
Sv: Ridbyxor hemma

Drar av mig mina svettiga äckliga ridbyxor är det första jag gör när jag kommit hem efter att tagit av ytterkläderna förstås.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 165
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 119
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
515
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp