Ridatövlar 50 cm omkrets

mussann

Trådstartare
Hejsan! Jag har ett problem . Mina vader är cirka 50 cm i omkrets och i princip pumpade med muskler.. Hittar inga ridatövlar . Har ni något tips ? Vet att dem från teambanan finns men hade gärna haft fler tips.

Tack :)

Det går ju att måttbeställa ifrån de flesta märken. Dock så kostar det extra men, det kan det vara värt.

Helst hade jag sluppit måttbeställa. Har inte jättebra ekonomi :) men stövlarna hjälper mig mycket med min skänkel
Jag har också problem med stora vader och jag har inte hittat någon som har upp till 50 cm. De största jag har hittat är 43-44 cm. Annars är det att be en skomakare att kanske sy in en kil? Om du hittar en stövel som sitter bra runt fot och vrist? Shortchaps?

Jag har också problem med stora vader och jag har inte hittat någon som har upp till 50 cm. De största jag har hittat är 43-44 cm. Annars är det att be en skomakare att kanske sy in en kil? Om du hittar en stövel som sitter bra runt fot och vrist? Shortchaps?
shortchaps går ju absolut bra om dem är dugliga. Vet du några på rak arm? Har googlat men ej kommit fram till något

shortchaps går ju absolut bra om dem är dugliga. Vet du några på rak arm? Har googlat men ej kommit fram till något
Mountain horse har fortfarande en som är mest i mocka som jag kommer ihåg är väldigt töjbar. Hööks har haft x-vid och xx-vid på sina chaps

Hejsan! Jag har ett problem . Mina vader är cirka 50 cm i omkrets och i princip pumpade med muskler.. Hittar inga ridatövlar . Har ni något tips ? Vet att dem från teambanan finns men hade gärna haft fler tips.

Tack :)
Här är en till med breda vader! Jag har också haft jättesvårt att hitta shortchaps, har inte ens försökt hitta stövlar. De shortchaps jag har haft nu valde jag att måttbeställa, det blev faktiskt inte så jättedyrt. Dock bor jag i Finland och det här var ett par år sedan. Borde egentligen skaffa nya då jag gått ner i vikt och chapsen blivit lite för vida. Det finns ett engelskt märke som heter Fuller Fillies, de verkar ha bra utbud för oss med breda vader :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 453
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 796
Senast: Lillefrun
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024