Ridande barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ridande barn

58627968-M.jpg


Nu blev det rätt.
 
Sv: Ridande barn

min son vill ha armbågs-skydd och knäskydd när han ska rida.

-nja, jag vet i.te om det är så smidigt....
 
Sv: Ridande barn

th_Bild006.jpg


Suddiga bilder tagna med mobilen.

th_Bild009.jpg


edit: Shit va små dom blev. Men hon har hjälm och väst. :D
 
Sv: Ridande barn

Hon är 3 år på den sista bilden och nästan fem på dom små suddiga.
Och hon har inte hunnit växa ur "ponnyn" ännu. :love:
 
Sv: Ridande barn

marieka skrev:
min son vill ha armbågs-skydd och knäskydd när han ska rida.

-nja, jag vet i.te om det är så smidigt....
Han har koll på säkerheten :p

Vänta bara, om ett par år hör det nog till standardutrustningen ;)
 
Sv: Ridande barn

När jag började rida var det hjälm som gällde. Tror inte ens det fanns värst på den tiden....
Men nu har jag väst och hjälm på mig när jag rider. Kanske inte väst jämt när jag tränar dressyr men annrs brukar jag ha det.

Så det är mycket möjligt att det kommer fler skydd inom hästvärlden.
 
Sv: Ridande barn

Åh så fint :) Vilken avspänd bra sits :)

Var hittar man så SMÅ säkerhetsvästar att de passar smala ungar på 106 cm ??
 
Sv: Ridande barn

Jag köpte min på Ullared. Den kostade bara 500 kr.
Min son är ju sex år och väger 22 kilo och är ca 112 cm så han är ganska smal. Hans väst är nästan lite för tight över bröst och mage. Men han har den under sin overall eller jacka.

Jag kan mäta hur den är i omkrets om du vill.
Så vet du och kan skicka bud med någon som skall till ullared. Jag vet att de i bland kan skicka saker om man vet precis vad man skall ha. ring och fråga.

/Åsa
 
Sv: Ridande barn

Vidar skulle nog ha en storlek mindre, finns det öht ? Har tittat lite grann men aldrig sett något tilläckligt litet. Fast han växer väl :D

Ullared är ju annars alltid kul att åka till, jättebra tips, det är ju bra att ha ngt att skylla på :angel:
 
Sv: Ridande barn

DSC00852.jpg


DSC00842.jpg


Här är min skrutta, säkerhetsvästen har hon haft sen hon var fyra och nu är hon åtta...
 
Sv: Ridande barn

Har ju fortfarande inte lärt mig lägga in bilder.... men mina barn rider....3, 4½ och 7 år. MED hjälm och säkerhetsväst.

Farfar ligger på sjukhus i ett annat land efter att ha ramlat av en häst..... tilläggas bör att han absolut INTE är en ridmänniska och ganska kraftig och osmidigt. Då skrev min 7-åring ett brev till honom:

"Hej Farfar!
Hur mår du? Vet du inte vad man ska ha på sig när man rider:
x Skyddsväst
x Hjälm
x Sko med klack
Hade du haft det så hade det gått bättre när du ramlade av!"

Vi ska skicka brevet till Farfar!:banana:
 
Sv: Ridande barn

Silverkedjan skrev:
Åh så fint :) Vilken avspänd bra sits :)

Var hittar man så SMÅ säkerhetsvästar att de passar smala ungar på 106 cm ??

Den som hon har är tyvärr stor, det är därför som vi måste ha den utanför overallen. Inte helt lyckat men det finns ingen tillverkare som tycks ha tillräckligt små. Vi har verkligen dammsugit nätet och alla butiker och mässor som vi har varit på.
 
Sv: Ridande barn

Nu har jag inte västen här så jag kan kolla, men jag tror min tjej har en Jacson (inköpt på Eko). Nederdelen går att ta av om den skulle vara för lång, bredden var inget problem för henne. Hon är runt 1m och väger ca 16,5 kg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 877
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 501
Senast: Modest
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 705
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp