Det verkar som att du anser att barns idrottsutövande är viktigare än vuxnas?
Jag anser att i en familj så hjälps man åt så att alla kan få utöva den idrott/intresse hon/han vill så långt det är möjligt.
Sen vänder jag mig emot att man som förälder förväntas avstå allt för sitt barn. Sorry, jag var en hel person innan jag fick barn och den personen finns fortfarande och har också intressen. Alla mina intressen försvann inte bara för att jag fick barn (precis som mitt inte var tomt och innehållslöst innan jag fick barn). Tvärtom så blev mina intressen lite viktigare att få utöva. De blev ett andrum då jag kan rensa hjärnan och ladda mental energi för att resten av tiden vara en bra förälder.
Håller med dig precis! Jag kan självfallet tänka mig att göra - och gör - vissa uppoffringar för mitt barn och hennes möjlighet att satsa på ridningen och hästarna. Bland annat så tävlar jag inte själv just nu, eftersom det inte riktigt hinns med. Men att helt ge upp mitt eget stora intresse - som också råkar vara hästar - det finns inte med på kartan! Mitt liv och mitt välbefinnande är också viktigt!