Rida på stranden - sydkusten

warg

Trådstartare
Som nyblivna sydkustbor funderar vi på bra stränder att rida på. Vi har koll på datum och riktlinjer för respektive kommun, det vi behöver hjälp med är att hitta ställen att parkera transporten på där det finns bra och långa strandremsor att rida på. Någon som har några tips att dela med sig av?
 
Sv: Rida på stranden - sydkusten

Vi har kontaktat kommunerna för att få reda på gällande regler. Däremot tror jag att andra ryttare har bättre koll på var det är bra ridning :-)
 
Sv: Rida på stranden - sydkusten

Sibirien i Ängelholm är en lång och fin strand som man får rida på och ovanför stranden finns en stor skog där man också får rida.
 
Sv: Rida på stranden - sydkusten

Någon som har några tips att dela med sig av?
Om du har möjlighet att vara litet mer specifik ifråga om geografin kanske det är lättare. ;) Menar du med sydkusten sträckan mellan Falsterbo och Simrishamn... eller hela vägen upp till Karlskrona? Eller hela Götaland?
 
Sv: Rida på stranden - sydkusten

Ängelholm är i nord västra hörnet av Skåne, inte sydkusten :p.

Vet inte om det finns ngn bra strand längst söderut, vet vara att man får rida i Falsterbo/Skanör, och i haväng finns det också fina remsor, är dock mycket staket och hagar där, men vet folk som rider där (vet bara inte hur man tar sig in.)
 
Sv: Rida på stranden - sydkusten

Om du har möjlighet att vara litet mer specifik ifråga om geografin kanske det är lättare. ;) Menar du med sydkusten sträckan mellan Falsterbo och Simrishamn... eller hela vägen upp till Karlskrona? Eller hela Götaland?
Med sydkusten menar jag kusten som vetter åt söder :-) och det är Skåne jag tänker på, alltså sträckan mellan Falsterbo och Simrishamn. Det finns ju sydkust i Blekinge också förstås, jag tänkte inte på det. Vi var vid Sandhammaren och red idag, där var det riktigt bra.
 
Sv: Rida på stranden - sydkusten

Sandhammaren är helt superb! Du får rida där hela året utom juni, juli, augusti. Saknar verkligen att kunna åka dit och rida!
 
Sv: Rida på stranden - sydkusten

Sandhammaren är helt superb! Du får rida där hela året utom juni, juli, augusti. Saknar verkligen att kunna åka dit och rida!

Som vi uppfattat det är det ridförbud där 1 april till 30 september (Ystads kommuns regler för ridning på stranden). Stämmer inte det? Det vore ju underbart att få även april, maj och september :)
 
Sv: Rida på stranden - sydkusten

Då är det ändrat de senaste åren. Förr var det endast sommarmånaderna som var hästfria. Men vet att det finns dom som bor vid stranden som har haft stora bekymmer över att folk rider där:(.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
530
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 593
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
629
Senast: Ninnurur
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 387
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp