Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej. Jag red när jag hade barnvakt. Hade vänner som red när barnet sov, slutade inte sällan med barn som vaknar, börjar skrika, och får ligga ensamt och ledset medan mamma försöker kasta in hästen i stallet så fort som möjligt. Eftersom man inte gärna kan ta hästen i ena handen och barnvagnen i den andra på ett säkert sätt.Hur gör ni som rider som har småbarn? Om ni har en ridbana (ej uteritt).
Rider ni när barnet sover i vagnen?
Fast det beror ju på hästen. Jag gick ofta på promenad med häst och barnvagn. Och red när barnet sov i vagn. Oftast vaknade hon när jag ridit ~30 min och när hon blev äldre ville hon själv rida då. Det gick utmärkt.Eftersom man inte gärna kan ta hästen i ena handen och barnvagnen i den andra på ett säkert sätt.
Korrigering: vad mina bekanta ansåg vara säkert. Jag skulle inte ha vågat göra det heller, om hästen skulle hoppa till. Jag sa inte att man inte kan, bara att det inte är säkert.Fast det beror ju på hästen. Jag gick ofta på promenad med häst och barnvagn. Och red när barnet sov i vagn. Oftast vaknade hon när jag ridit ~30 min och när hon blev äldre ville hon själv rida då. Det gick utmärkt.
Fast det är ju inte heller rätt. Min häst skulle aldrig ha rört barnvagnen. Och inte hoppade han till heller. Om det inte dök upp en get oväntat dvsKorrigering: vad mina bekanta ansåg vara säkert. Jag skulle inte ha vågat göra det heller, om hästen skulle hoppa till. Jag sa inte att man inte kan, bara att det inte är säkert.
Man kan ju göra så även om det inte är säkert, det är ju upp till var och en.Fast det är ju inte heller rätt. Min häst skulle aldrig ha rört barnvagnen. Och inte hoppade han till heller. Om det inte dök upp en get oväntat dvs
Fast än en gång. I det här fallet var det inte mer osäkert än att gå med hund och barnvagn, och det är det ju många som gör.Man kan ju göra så även om det inte är säkert, det är ju upp till var och en.
Absolut, om hunden väger 300 kg och har järnskor, men jag skulle hävda att det är ovanligt.Fast än en gång. I det här fallet var det inte mer osäkert än att gå med hund och barnvagn, och det är det ju många som gör.
Mina vänner har gjort så, har aldrig varit några problem. Man får göra det bästa av situationen, det perfekta hade väl varit att altid ha barnvakt men det är ju inte alltid det går.Hur gör ni som rider som har småbarn? Om ni har en ridbana (ej uteritt).
Rider ni när barnet sover i vagnen?
Man rider väl ändå aldrig utan att någon vet var? Fanns ingen i stallet så brukade jag ringa hem och ge en tid på när jag skulle ringa och säga att jag var tillbaka, gjorde jag inte det skulle det larmas.Nej skulle aldrig komma på den tanken oavsett hur trygg hästen är.
Sen kan man ju ramla av och bli skadad, vem tar barnet då.
Nej man kan aldrig skydda sig men detta anser jag är för stora risker.
Ja det är givetvis viktigt att någon vet om ridpasset. Skulle själv dock aldrig ta risken ändå.Man rider väl ändå aldrig utan att någon vet var? Fanns ingen i stallet så brukade jag ringa hem och ge en tid på när jag skulle ringa och säga att jag var tillbaka, gjorde jag inte det skulle det larmas.