rida med hackamore

vinkelina

Trådstartare
nu har ja då köpt mitt hackamore. har testat det 2 gånger. hästen verkar gilla det, är mycket mer tempo på nu.

men hur rider ja på bästa sätt. tycker att hon springer med huvudet i vädret mycke mer nu. försöker rida med lite längre tyglar nu i början så att hon vänjer sig.

men så fort man tar i lite, tex skall göra en travhalt, så protesterar hon. är de bara för att hon är ovan med trycket?

så råd o tips mottages,

Sv: rida med hackamore

hejsan! jag fick också börja rida med hackamore på min häst, d den hade en vargtand och det inte gick med bett,
min häst har alltid gillat d så d va inga problem, men jag tror att din häst kommer vänja sig efter ett tag, gör små förhllningar bara och ta och ge, och bry dig inte så mycket om hennes protester, och huvudet kommer sänkas sedan också när hon börjar jobba och gå i lite mer form,
Jag brukar ju akademiskt så jag försöker ju alltid ha ganska långa tyglar, men jag tycker att man ska ha ganska långa när man rider på hackamore, och inte ha ett tryck på nosen hela tiden, utan främst när man vill nått nytt,
vet inte om jag kunde hjälpa dig så mycket, men lycka till!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 053
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 097
Senast: MiniLi
·
Ridning hej alla. skulle behöva lite tips. det är så att min häst kanske har headshaking syndrom 🤔 å ja har blivit råd att testa olika...
Svar
13
· Visningar
1 216
Senast: Tossa90
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 496
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar