Rida lite lätt, tror ni det är ok?

A

Ancor

Detta är så knepigt.... min ena häst har dom 2 senaste dagarna inte vart riktigt "sugen" på mat, har ätit ungefär hälften av det han får i krubban varje måltid och står och plockar i höt och äter, men långsamt och inte alls lika mkt. Han är inte hängig, ser liksom lite "trött" ut men absolut inte hängig. Varken snorig,hostig eller har feber. Tror ni det är ok om jag rör lite på honom? bara nån skrittpromenad eller så?

Sv: Rida lite lätt, tror ni det är ok?

Har du pratat med en veterinär??
Nej, iom att han varken är hängig, febrig, hostig eller snorig, Har jag inte gjort det. Han äter som sagt bara hälften av sin mat varje måltid och ser inte "sugen" ut liksom.

Jag skulle definitivt bli orolig om mina hästar matvägrade.
Han matvägrar INTE. Han äter drygt hälften av det han får (igår eftermiddag åt han upp allt, likaså på kvällen) men i morse åt han hälften av det han fick i krubban, men tuggade på höet också.
Jag skulle också bli orolig om han matvägrade totalt.
Finns ingen anledning att vara så dumförklarande, naturligtvis hade jag blivit rädd om han matvägrat totalt. Men eftersom han varken matvägrar totalt, är febrig, snorig, hängig eller hostig undrar jag vad det kan vara (om det är något) och om det kan vara ok att röra lite på honom.

Jag skulle ringa veterinär.

skulle inte anstränga den så länge den inte uppför sig och äter normalt. den går väl i hage om dagen? räcker isåfall som medel att den får "röra på sig" under tiden.

Har nu ringt vet. han tyckte att jag skulle skritta om han inte hade feber (vilket han inte har) och avvakta en vecka. Skulle då återkomma för vidare utredning om syptomet inte gett med sig.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 498
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
27 121
Senast: Lillefrun
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 816
Senast: Fraegd
·
Kropp & Själ Ok. Det här tar emot något otroligt att skriva men jag vet varken ut eller in längre. Börjar känna mig smått desperat. Jag funderar...
Svar
9
· Visningar
1 326
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka